חברת רמי לוי שיווק השקמה בע"מ הינה חברה ציבורית ישראלית, העוסקת בתחום קמעונאות המזון. החברה ממותגת כחברה שמוצריה הינם זולים יחסים למתחרים העיקריים בשוק.
עבודת גמר הבוחנת את דוחותיה של חברת רמי לוי בהשוואה לחברת שופרסל.
הבדיקה כללה את סקירת ענף המזון: הנשלט ברובו על-ידי רשתות שיווק גדולות ,סקירת חברת רמי לוי, בבחינת לקוחות, ספקים, סיכונים, חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים, סיקור חברת שופרסל להשוואה, וניתוח שווי פינני של החברות.
ממצאי העבודה והניתוח העלו כי חברת רמי לוי נתפסת כחברה זולה, אטרקטיבית וחברתית. כמו כן, סיכום הניתוח הפיננסי העלה כי רמי לוי על פני השנים מלמדת מתפתחת בענף ונכסיה גדלים עם השנים. בנוסף, חלה מגמת מתמדת של עלייה במכירות. עם זאת נרשמה ירידה ברווח הנקי והגולמי. בדיקת תזרים המזומנים העלתה כי חל גידול משמעותי בכל שנה וכן נמצא כי רמי לוי מגלה כושר עמידה בהתחייבויות.
יחסי האיתנות הפיננסית של שופרסל נמצא עדיף על של רמי לוי במימדים של המנוף הפיננסי ושל סה"כ ההתחייבויות לסה"כ הנכסים, לעומת זאת היחסים של כיסוי הריבית והתזרים מפעילות שוטפת לסך ההתחייבויות נמצא עדיף אצל רמי לוי על פני שופרסל.
ניתוח דוחות רמי לוי ודוחות שופרסל העלו את המסקנות הבאות:
- רמי לוי על פני השנים מלמדת מתפתחת בענף ונכסיה גדלים עם השנים.
- קיימת מגמה מתמדת של עלייה במכירות.
- קיימת ירידה ברווח הנקי והגולמי.
- חל גידול משמעותי בתזרים המזומנים בכל שנה .
- רמי לוי מגלה כושר עמידה בהתחייבויות .
- יחסי האיתנות הפיננסית של שופרסל נמצא עדיף על של רמי לוי במימדים של המנוף הפיננסי ושל סה"כ ההתחייבויות לסה"כ הנכסים
- היחסים של כיסוי הריבית והתזרים מפעילות שוטפת לסך ההתחייבויות נמצאו עדיפים אצל רמי לוי על פני שופרסל.
1. מבוא
2. סקירת ענף המזון
3. החברה- רמי לוי
3. ניתוח S.W.O.T
4. ניתוח שופרסל ורמי לוי
5. סיכום הניתוח הפיננסי
6. הערכת שווי
7. סיכום ומסקנות
8. רשימה ביבליוגרפית