עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת האם פעילות תומכת למידה מקדמת תלמידים בעלי קשיים בחשבון? וכיצד?
התפתחות הידע המתמטי בקרב ילדים בביה"ס היסודי מלווה בקשיים בלימוד האלגברה.
הבסיס התאורטי עליו נשענה העבודה הנוכחית, גרס כי תלמידים עוד בכיתות היסוד מתקשים במקצוע המתמטיקה מסיבות שונות ומגיעים בסופו של עניין להישגים נמוכים. יש הטוענים כי התלמידים מגיעים, טרם למידתם את הנושא, עם ידע בלתי פורמאלי ועם הבנה בסיסית הלקוחה מחיי היום יום. ידע זה עשוי לעתים להיות למכשול ולעתים לתרום להתפתחות הבנתו התקינה של התלמיד, אם כי על פי פיאזה בשלב זה (שלב האופרציות המוחשיות) התלמידים מסוגלים מבחינה קוגניטיבית להבין את סוגיות בתחום המתמטיקה על אף מורכבותו.
העבודה הסמינריונית שלהלן תעסוק בנושא "השפעת פעילות תומכת למידה על קידומם של תלמידים בעלי קשיים בחשבון", ולכן שאלת המחקר תהייה: האם פעילות תומכת למידה מקדמת תלמידים בעלי קשיים בחשבון? וכיצד?
מבוא
סקירה ספרותית
הקדמה
התפתחות הידע המתמטי אצל ילדים
ההבדלים בין המינים בלימודי המתמטיקה
כיצד ניתן לשפר את ההישגים במתמטיקה
טקטיקות בפניה לפתרון בעיות או שעורי בית במתמטיקה בבית ספר יסודי
הלמידה המתווכת
מתודולוגיה
מערך מחקר
מחקר פעולה
אוכלוסייה
כלי המחקר
איסוף נתונים
תיאור שלבי הניסוי
ממצאים
תוכנית התערבות
מטרות כלליות של התוכנית
מטרות
יעדים אופרטיביים
המשאבים הדרושים לביצוע הפעילויות: (כוח אדם, תקציב, ציוד).
מקום ההפעלה
הערכה: (מדד ההצלחה של הפרויקט).
שותפים לבצוע התוכנית ואוכלוסיית יעד
תיאור אופרטיבי של התוכנית
תכנית ההתערבות- מפגשים עם התלמידים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה