עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את הקשר בין כינון מועצת תלמידים בבית הספר, אוטונומיה של התלמידים וחינוך החברתי לבין קבלת החלטות בית ספריות.
בשנים האחרונות החלה גוברת המודעות בקרב רבים באשר לחשיבות מוסד "מועצת תלמידים" בבית הספר העל יסודי. ניתן להבחין שלמועצת התלמידים הרבה מטרות: אחת המטרות של מועצת התלמידים היא לאפשר לתלמידים אחריות על עצמם, ובדרך זאת הם יכולים להשפיע, ולהציג אחריות כלפי בית הספר, מטרה נוספת הנה הגברת האוטונומיה של התלמיד וכן מעורבותו ומהנקודה הזאת אפשר להרחיב את מעורבותם של בני נוער ותלמידים בחיי הקהילה, על ידי הידברות ושיתוף פעולה בין מורים ותלמידים לבין בית הספר לבין הקהילה, תוך יישום ערכי הדמוקרטיה בקרב בני הנוער.
בתי הספר הדמוקרטיים קמו במאה האחרונה עקב שינויים מרחיקי לכת אשר התחוללו בעולם המערבי. שינויים אלה כללו מעבר מהמבנה ההיררכי הקשיח למבנה גמיש יותר, חופשי יותר ודמוקרטי יותר. התקופה הפוסט מודרנית מדגישה ערכים כמו חופש, שוויון, שונות בין בני האדם ועוד. השינויים שהתחוללו במאה האחרונה באים לידי ביטוי בכל המוסדות, כאשר מערכת החינוך ובית הספר הנו חלק מהם.
בית הספר הדמוקרטי, למשל הוא בעל מסגרת דמוקרטי, מבנה דמוקרטי ועקרונות דמוקרטיים אשר על פיהם מתנהל בית הספר, לפיכך כל האזרחים: תלמידים, מורים וההורים שוויים. לכולם זכויות וחובות ולכולם חופש בחירה. כמו כן בית הספר בנוי מרשויות שונות המאפיינות את המשטר הדמוקרטי: רשות מחוקקת, רשות מבצעת ורשות שופטת. ברשויות הללו חברים גם התלמידים ולהם קול שווה לקול המבוגר.
העבודה הנוכחית עוסקת במועצת תלמידים בבית הספר, באוטונומיה של התלמידים ובחינוך החברתי כיום המשפיע על קבלת החלטות בית ספריות.
מבוא
מועצת תלמידים
אגודת הסטודנטים
השתתפות, אוטונומיה ומעורבות
חינוך חברתי
החינוך הדמוקרטי
חינוך ערכי
פעילויות החינוך החברתי
ההחלטות בבית הספר
סיכום
ביבליוגרפיה