עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת כיצד באה לידי ביטוי חווית הנסיעה לחו"ל בפרסומות בטלוויזיה הישראלית.
אחת מתרבויות הפנאי הפופולאריות הנה פעילות תיירותית ואכן שוק התיירות הבינלאומי הנו שוק ההולך והמתרחב עם השנים ולפיכך הוא גם שוק המתמקד בצרכנים קרי: התיירים. התיירים דורשים מחירים מוזלות לחופשות, רמה גבוהה של מוצרים תיירותיים ושירות איכותי ובשל התחרותיות הגוברת בענף התיירות ככלל, ציפיות התיירים רק עולות שוק התיירות הבינלאומי כולל סוגים שונים של ענפי תיירות: תיירות תרמילאים, ספורט, עסקים, נופש וכולי.
התיירים מהווים חלק מקבוצה רחבה ומגוונת, הכוללת גם נוודים, אנשי עסקים ואחרים שהמשותף להם הוא היציאה של אדם את ביתו לשם שהייה במקום אחר. אחד ההבדלים אשר מבחינים בין התיירים לבין שאר הקבוצות הללו ומגדיר אותה,קשור לנושא החזרה. התיירות היא חוויה מעגלית שכן התייר עוזב את ביתו מרצונו בידיעה שיחזור אליו. חוקרים העוסקים בתיירות מצביעים על התיירות המודרנית כעל השלב שבו חלה הדמוקרטיזציה שלה. בעקבות התפתחות התחבורה והתקשורת, העלייה ברמת החיים והתפתחות המעמד הבינוני בחברות רבות, התיירות אינה מוגבלת לקבוצה קטנה של אריסטוקרטים שזמנם בידם והממון בכיסם כפי שהייתה במאות הקודמות. התיירות הפכה לחלק מתרבות הפנאי של שכבות חברתיות רחבות יותר והשינויים הללו גרמו לחוקרים לכנות את התופעה: תיירות המונים.
העבודה הנוכחית בחנה כיצד באה לידי ביטוי חווית הנסיעה לחו"ל בפרסומות בטלוויזיה הישראלית.
בדיקה זו נערכה באמצעות איתור ספרות אקדמית מתאימה, הדנה בחוויית נוסע לחו"ל, חווית לקוח וכן סוגיית הפרסום והפרסומות. החלק השני לעבודה כלל ניתוח חמש פרסומות, כאשר המטרה הייתה לבחון את חווית הנוסע לחו"ל באמצעות ניתוח תוכן איכותני.
מבוא
סקירת ספרות
חווית הנסיעה לחו"ל.
חווית הלקוח ופרסום.
הפרסומת.
מערך המחקר
שיטת המחקר.
מדגם המחקר.
הליך המחקר.
אופן ניתוח הממצאים.
פרסומות- קישורים.
ממצאים ודיון
פרסומת 1: אל על
פרסומת 2 : ישראייר
פרסומת 3: ארקיע
פרסומת 4: באג
פרסומת 5: גיימס רידצרסון
סיכום
ביבליוגרפיה