עבודת סמינריון אקדמית הבוחנת את כוונות קנייה בתחום ענף הביטוח, כאשר במסגרת זו נבדק הקשר בין תדמית לבין כוונות קנייה ובין מחיר לבין כוונות קנייה.
מחקר זה עניינו היה בדיקת כוונות קנייה בתחום ענף הביטוח, כאשר במסגרת זו נבדק הקשר בין תדמית לבין כוונות קנייה ובין מחיר לבין כוונות קנייה.
השאלה המחקרית נבחנה בקרב 60 משתתפים , בני 31-40 שנים ברובם , גברים ונשים, נשואים, בעלי השכלתה תיכונית ואקדמאית, מתגוררים במרכז בעיקר, חילוניים ושכירים.
שיטת איסוף הנתונים הייתה שאלון מחקרי אשר הופץ פנים מול פנים. השאלון כלל 4 חלקים : שאלון תדמית של (Nguyen & Le Blanc (2001, שאלון תפיסת המחיר של (Long Schiffman (2000, שאלון התנהגות קניה של Fiore & Jin 2003, אצל Pin-Wuan, 2006 ושאלון דמוגראפי.
במסגרת המחקר הנוכחי נבדקו שתי השערות מחקריות, כאשר הראשונה טענה כי קיים קשר חיובי בין תדמית החברה והנכונות לקנות שירות והשנייה טענה כי קיים קשר חיובי בין מחיר המוצר והנכונות לקנות שירות. ההשערות אוששה ונמצאו קשרים מובהקים בין תדמית החברה לבין התנהגות קנייה וכן בין מחיר המוצר לבין כוונות קנייה.
ממצאי המחקר העלו מספר מסקנות עיקריות: כוונות קנייה גבוהות בכלל, תפיסת המחיר בינונית בכלל, תפיסת התדמית של כלל הנה בינונית ומעלה, נמצא קשר חיובי בין תדמית לבין כוונות קנייה ו-נמצא קשר חיובי בין תפיסת מחיר לכוונות קנייה.
1. מבוא: הצגת הארגון
בעיה עסקית
2. סקירה ספרותית
תדמית
מחיר
התנהגות קנייה
הקשר בין מחיר לקניה
השערות
3. גישת המחקר( מתודולוגיה)
גישת המחקר
אוכלוסיית המחקר
שיטת איסוף הנתונים
שיטת ניתוח נתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.2 הסקה סטטיסטית
השערה מספר 1
השערה מספר 2
5. דיון
סיכום ומסקנות
6. רשימה בביוגרפית
7. שאלון המחקר
8. SPSS