עבודת סמינריון אשר בוחנת האם קיים קשר בין רמת הדימוי העצמי של התלמידים לבין ההשתתפות בלמידה בשעה פרטנית ?
מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון האם קיים קשר בין רמת הדימוי העצמי של התלמידים לבין ההשתתפות בלמידה בשעה פרטנית ?
הבדיקה נערכה בקרב מדגם של 37 תלמידים בכיתות שכבת (ה, ו) בבית ספר קהילתי מהמגזר הערבי , משני בתי ספר מהמגזר הערבי .
שאלון המחקר (בן ארי, 1982) כלל 26 פריטים , שאלת אחת על מינו של התלמיד ו 25 שאלות המודדות את מידת הדימוי העצמי של התלמיד בשני היבטים: דימוי עצמי חברתי דימוי עצמי לימודי.
במסגרת המחקר נבדקו שלוש השערות:
השערה ראשונה : הדימוי העצמי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני יהיה נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה מתקנת במסגרת השעה הפרטנית.
השערה שנייה: הדימוי העצמי החברתי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני יהיה נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי החברתי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה מתקנת במסגרת השעה הפרטנית.
השערה שלישית: הדימוי העצמי הלימודי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני יהיה נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי הלימודי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה מתקנת במסגרת השעה הפרטנית.
בחינת ממצאים נוספים בהתייחס למשתנים דמוגרפיים העלתה כי לא קיימים הבדלים מובהקים בין בנים לבנות בתפיסת הדימוי העצמי הכללי, החברתי והלימודי בכל אחת מהתקופות, לפני יישום תכנית ההוראה הפרטנית ולאחר יישום התכנית.
ממצאי המחקר העלו מספר מסקנות מרכזיות: הדימוי העצמי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה מתקנת במסגרת השעה הפרטנית, הדימוי העצמי החברתי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי החברתי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה, מתקנת במסגרת השעה הפרטנית, הדימוי העצמי הלימודי אצל התלמידים לפני השתתפותם בשיעור הפרטני נמוך יותר מאשר רמת הדימוי העצמי הלימודי של תלמידים אלה אחרי השתתפותם בשיעורי תגבור/הוראה מתקנת במסגרת השעה הפרטנית ולא קיימים הבדלים מובהקים בין בנים לבנות בתפיסת הדימוי העצמי הכללי, החברתי והלימודי בכל אחת מהתקופות, לפני יישום תכנית ההוראה הפרטנית ולאחר יישום התכנית.
מבוא
פרק א
1- מערכת החינוך בישראל.
2- החינוך הערבי בישראל.
3- רפורמות בחינוך – אופק חדש.
פרק ב
4- הוראה פרטנית ועקרונות הפרטנות
5- למידה פרטנית כמנוף וכהזדמנות לשיפור הישגים.
6- כיצד ניתן להפוך את השעה הפרטנית לנכס חיוני ?
פרק ג
1-הדימוי העצמי מה הוא ?
2-כיצד נבנה הדימוי עצמי ?
3-דימוי עצמי ולמידה
שיטת המחקר
אוכלוסיית המחקר
מערך המחקר
כלים
משתני המחקר
ממצאים
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספח 1 – SPSS
נספח 2 – שאלון המחקר