עבודת סמינריון העוסקת בשינויים הארגונים אשר נערכו בחברת מוזל בעקבות המעבר למסחר אלקטרוני בבחינת התרבות הארגונית, קשרי הלקוחות והמבנה הארגוני.
עונת הקיץ בתיירות מזמינה לבילוי כמעט כל אדם במדינת ישראל. עם השנים התפתחו מאות אתרי אטרקציות מהחרמון שבצפון ועד אילת.
אופי הבילוי של האוכלוסייה משתנה בהתאם לאופי ולמסגרת בה אדם נופש, קיימים קהלים שונים ומגוונים, כגון: משפחות, מגזר חרדי, מגזר ערבי, חיילים, קבוצות ועדי עובדים, קבוצות של משפחות, נוער, קייטנות, בתי ספר ועוד.
חברת "לבלות בפחות" אשר מפעילה ומארגנת בעיקר פעילות לקבוצות, הכירה בצורך של מתן פתרונות בילוי למגזר הפרטי/משפחתי שעד עתה לא היה קיים כלל. בעל החברה מבין את הפוטנציאל הגלום בהיקף השוק הנ"ל. עם התפתחות המודעות האמון והשימוש באינטרנט, כוח הקניה המתפתח וכן הנגישות אליו.
כיום אין אתר אינטרנט ברשת שמתמקד במכירת אטרקציות במכירה מוקדמת מוזלת ושמאחוריו גוף המכיר ובעל הניסיון והמוניטין בתחום תיירות הפנים והפעלת אתרים.
כיום, שיטת מכירת הכרטיסים לאתרי אטרקציות הרווחת ביותר מתאפיינת במתן הנחות גדולות יותר בהתאם למיקומו היחסי של הלקוח לעומת האתר, זאת אומרת: ההנחה שיקבל לקוח הגדולה ביותר תהיה במידה וירכוש כרטיסים מביתו שלו, אם ירכוש כרטיסים במקום בו הוא מתארח (מלון , צימר …) ייהנה מהנחה קטנה יותר ואילו בדלפק האתר לא יקבל כלל הנחה.. משפחה (גם קבוצות) יודעת לתכנן מבעוד מועד את הבילוי שלה וחברת " לבלות בפחות " באפשרותה לסייע לה בכך.
האתר והמעבר למסחר אלקטרוני מציע פתרונות רחבים לכל האמור לעיל, מאגד סביבו מגוון רב של קהלים ופוטנציאל מכירה.
חברת "לבלות בפחות", הנה חברה הפועלת בתחום תיירות הפנים והיא מציעה ארגון ימי כיף לקבוצות וועדי עובדים בארץ, בנוסף החברה מציעה מגוון הצעות לימי אטרקציות למגזר החינוכי פעילות בטבע, לינה, ארוחות ועוד.
במסגרת מאמציה להיכנס למגזר הפרטי (משפחות למשל), הוחלט ע"י בעלי החברה כי על מנת לחדור לשוק זה, יש להקים אתר אינטרנט בשם muzal.co.il אשר ימכור בשיווק ישיר ללקוחות פרטיים כרטיסים מוזלים לאטרקציות שונות בארץ.
בעבודה זו יועלו השינויים הארגונים אשר נערכו בחברת מוזל בעקבות המעבר למסחר אלקטרוני בבחינת התרבות הארגונית, קשרי הלקוחות והמבנה הארגוני.
חברת לבלות בפחות הנה חברה הממוקמת בגליל התחתון אשר נותנת מענה ופתרונות בילוי ונופש למגוון אוכלוסיות, החל מתיאום פעילות כספק המתווך בין הקהל לאתר או נותני השירותים וכלה בארגונו המקיף של כל משך הפעילות מהשינוע דרך ביקור באתרים, אטרקציות, הסעדה ועוד.
"לבלות בפחות" פועלת בכל רחבי הארץ, משרדיה יושבים בנצרת עילית, החברה נמצאת בבעלות יחיד כאשר צוות העובדים הקבוע הנו: מזכירה, מנהל חשבונות והבעלים עצמו. עובדי השטח הם תיירנים ובעלי מקצוע שונים אשר עובדים באופן חד יומי וכך הם גם מתוגמלים.
בשנת 2004 מחזור הכספים של חברת "לבלות בפחות" עמד על כ- 3.2 מיליון ₪.
מתוך מגמת ההתפתחות של החברה ומתוך הבנה כי תיווך בין לקוחות לספקים שונים והנאה מעמלות אשר הניבו את הרווחים הגבוהים ביותר בשנת 2004, הוחלט להקים אתר אינטרנט שירחיב וימצא פתרון למגזרים נוספים (משפחות למשל) לבילוי באתרי אטרקציות בארץ.
שילוב פעילות החברה הרציף והקיים עם הפעלת אתר אינטרנט מעין זה, מציג מודל מתוחכם שייתן פתרונות אלקטרוניים לרכישה מוזלת של אטרקציות, גם מציג וממתג את פרופיל החברה ומקנה עדיפות על פני מתחריה ובעיקר ירחיב את היקף המכירה והרווחים בתחום העמלות.
לצורך המעבר למסחר אלקטרוני נבחר צוות של אנשי מחשבים אשר בראשם עומד מנהל האתר, צוות זה אחראי על התפעול, הפיקוח, הצד הטכני ועוד.
האתר תוכנן תוך הקפדה מקסימלית על תקני איכות ורמת ביצוע גבוהים ביותר על מנת לתת מענה לרמת שירות יעילה ואמינה.
תקציר
מבוא
הצגת נושא העבודה
השאלות המחקריות
מבנה העבודה
סקירת הספרות
השפעת המעבר ל EC על תרבות הארגון
השפעת המעבר ל EC על קשרי הלקוחות
השפעת המעבר ל EC על מבנה הארגוני
case study
האם המעבר ל - EC משפיע על תרבות הארגון ?
כיצד המעבר ל - EC משפיע על קשרי הלקוחות ?
כיצד המעבר ל - EC מתבטא במבנה הארגוני ?
תרשים מבנה הארגון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה