המשתנה כוונות רכישה מוגדר "כרצון מודע של הצרכן לרכוש בעתיד את המוצר או השירות וכי הן נחשבות למדד יעיל להתנהגותו העתידית של הלקוח. כוונות הרכישה מתגבשות בדרך כלל בהשפעת עמדות ותפיסות שונות של הלקוחות כלפי המוצרים והשירותים.
מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון מספר משתנים והקשרם לכוונות רכישה: הקשר בין איכות מוצר לבין כוונות רכישה, הקשר בין איכות שירות לבין כוונות רכישה והקשר בין מוניטין לבין כוונות רכישה.
אחד מגורמי המפתח בשיווק מוצרים הינו הבנת ההנעה (מוטיבציה) של הצרכנים לרכישת מוצר מסוים. התנהגות צרכנים בודקת את התנהגות הצרכן בזמן חיפוש, קניה, שימוש והערכת המוצר/שרות אותו הוא רוכש, כדי לספק את צורכיהם ותשוקותיהם.
התנהגות צרכנית מושפעת מארבעה גורמים: גורמים תרבותיים, גורמים חברתיים, גורמים אישיים וגורמים פסיכולוגיים. הגורמים הפסיכולוגיים הם אלה אשר קובעים את התפיסה, אמונות ועמדות של הצרכנים בהקשר לבריאות או למוצרים שונים.
נאמנות מובילה לכוונות רכישה וכי שירות אחד הגורמים העיקרים המשפיעים על כוונות רכישה, לכן ארגונים שירות פועלים רבות על מנת להציג שירות איכותי ודואגים ליצור הלימה בין ציפיות מהשירות לבין תפיסת השירות. נתונים אלו , כאמור תורמים לכוונות רכישה.
היום, יותר ויותר חברות מוכנות להשקיע כספים במוצרים. מנקודת מבט של חברות איכות מוצר הנה פונקציה יקרת ערך המושכת את הלקוח , מובילה לכוונות רכישה, הופכת את המצור למותג, ומשפיעה באופן חיובי על התנהגות הצרכן כלפי החנות
המחקר נערך בקרב לקוחות . בדיקת המשתנים הדמוגרפיים של הלקוחות העלתה כי הם בני 33.68 בממוצע 32 גברים ו-28 נשים, מרביתם בעלי השכלה תיכונית, נשואים, משתכרים באופן ממוצע.
במסגרת המחקר הופץ שאלון אשר כלל 5 חלקים:
- חלק א- שאלון איכות השירות של (Kim & Kim (2004 הבוחן עמדות צרכנים כלפי מותג מסוים. החלק המופיע בשאלון הנוכחי מתייחס לאיכות השירות.
- חלק ב- שאלון כוונות רכישה של (Pin-Wuan (2006
- חלק ג – שאלון איכות מוצר של (Perry (1991
- חלק ד – שאלון מוניטין של (Nguyen & Le Blanc (2001.
- חלק ה – שאלות המתמקדות בנתונים סוציו-דמוגרפים אשר יאפיינו את המדגם, גיל והכנסה.
המחקר הנוכחי כלל 3 השערות מחקר:
1.יימצא קשר בין תפיסת איכות המוצר לבין כוונות הרכישה של המוצר.
2.יימצא קשר בין תפיסת איכות השירות לבין כוונות הרכישה של המוצר.
3.יימצא קשר בין מוניטין המותג לבין כוונות הרכישה של המוצר.
1. מבוא
1.1 תיאור הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4. מטרות העבודה
2. סקירה ספרותית
2.1 כוונת רכישה
2.1.1 הגדרה
2.1.2 תיאוריות ומודלים
2.1.3 סקירת מחקרים
2.2 תפיסת איכות מוצר
2.2.1 הגדרה
2.2.2 הגורמים המשפיעים על תפיסת איכות המוצר
2.3 איכות שירות
2.3.1 הגדרה
2.3.2 חשיבות איכות השירות
2.4 מוניטין
2.4.1 הגדרות
2.4.2 הגורמים המשפיעים על בניית מוניטין חברה
2.4.4 מוניטין והשלכות ארגוניות
2.5 הקשר בין איכות השירות לבין כוונות רכישה
2.6 הקשר בין איכות המוצר לבין כוונות רכישה
2.7 הקשר בין מוניטין לבין כוונות רכישה
2.8 רציונאל המחקר
2.8 מודל המחקר
2.9 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 הגדרת המשתנים
3.2 מערך המחקר
3.3 שיטת המחקר
3.3 דגימה
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 הצעה לעיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית - מאפייני אוכלוסיית המדגם
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר
4.3 הסקה סטטיסטית
4.4 ממצאים נוספים
5. דיון וניתוח
6. סיכום, מסקנות והמלצות
7. ביבליוגרפיה
9. שאלון המחקר