שינויים באקלים החברתי בארה"ב ובעולם כולו, הביא לשינוי משמעותי בהיקף ההצטרפות של נשים למעגל העבודה. תחומים אשר בעבר נחשבו לנחלת הבלעדית של הגברים כמו משפטים, רפואה וכדומה החלו קולטים מספר גדל והולך של נשים וגם אמצעי תקשורת ההמונים לא יצאו מכלל זה.
עבודה זו בוחנת את ייצוג דמותה של האישה העיתונאית בקומדיה האמריקאית בתקופת סוף שנות ה – 90 ומתקופתנו אנו.
כניסתן אפוא, של הנשים לטריטוריה גברית מעלה קשיים שונים עמם נאלצת האישה העיתונאית להתמודד. הקומדיה האמריקאית מטיבה לתאר במגוון קומדיות משעשעות את הבעיות בהן יכולות להיתקל נשים עיתונאיות בעבודתן.
האמנות הפופולרית כמו סרטי הקולנוע, סרטי הטלוויזיה חיפשה מאז ומתמיד את האביר על הסוס הלבן שישמש דגם הזדהות להמונים: הבלש, השוטר וכדומה.
החל משנות ה–70 מילא את הדרישה הזאת מקצוע העיתונות וכן בעקבות חשיפת פרשת ווטרגייט והתפטרות הנשיא ניקסון, החל זרם של סרטים בהם הגיבור החדש הוא העיתונאי והאביר על סוס לבן הפך להיות לאביר בעל מכונת הכתיבה השחורה.
סרטים על עיתונאים נכתבו עוד לפני שנות ה-70 כמו הסרט "כותרת ראשית" שהיה לסרט מצליח. דמותה של האישה העיתונאית בתרבות הפופולרית בכלל ובקולנוע בפרט, עומדת באופן קבוע מול הדילמה הבאה: כיצד לשלב בין התכונות הגבריות הנחוצות להצלחה במקצוע העיתונות, אגרסיביות, סקרנות, קשיחות, שאפתנות, ציניות, שחצנות וכולי, ויחד עם זאת להישאר אישה בהגדרתה המקובלת: רוך, אימהות, אכפתיות וכולי.
- החלק הראשון יסקור את התהליך ההיסטורי בו נשים בארה"ב חדרו לעולם התקשורת בכלל ולעיתונאות בפרט. בהמשך אציג את העיתונאי כגיבור קולנועי ואת נושא ייצוג האישה העיתונאית בקולנוע האמריקאי וליתר דיוק בקומדיה האמריקאית ולבסוף אסקור את מאפייני הז'אנר הקולנועי – הקומדיה.
- חלק שני יציג שני קומדיות אמריקאיות העוסקות באישה העיתונאית בעולם התקשורת.
- בחלק השלישי קיים ניתוח של ייצוגה של דמות האישה העיתונאית בקומדיות האמריקאיות שנבחרו.
- חלק רביעי סיכום ומסקנות
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. שיטת המחקר
4. הצגת הממצאים
5. ניתוח הממצאים
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה