"פשע מאורגן" הוא ארגון קבוע, שבו נערכת סלקציה של משתתפים-חברים, וקיימת בו חלוקת עבודה, היררכיה ומנהיגות מובחנת. הארגון עוסק באופן קבוע והמשכי בפעילויות פליליות שונות, כלכליות, חברתיות ואחרות (גם בתחום הלגיטימי).
העבודה הנוכחית דנה בשינויים בדמות המאפיונר בסרטים אמריקאים שהופקו בין שנות החמישים לשנות האלפיים, כמבטאים תהליכים חברתיים ותפניות בשיח בחברה האמריקאית.
תפקידה של המדיה בהבניה ואישוש זהויות זכתה לניתוח ודיון במחקרים רבים ברחבי העולם אשר בדקו באמצעים איכותניים כמותיים זהויות שונות וחלוקה קוטבית בין מינים, מיעוטים וכדומה. תפיסת דימוי הגבר המאפיונר טומן בחובו דימויים שכיחים אודות הגבר המבחינים אותו מנשים וכן אל אלו מתווספים דימויים אחרים כגון אלימות פיזית ומילולית. השינוי בדימוי הגבר הנו תוצר התקופה בו הדימוי נבחן כלומר דימוי הגבר משתנה בהתאם לאופי התקופה בו הוא נבחן.
השאלה הנשאלת היא האם וכיצד השינויים בדמות המאפיונר בסרטים אמריקאים שהופקו בין שנות החמישים לשנות האלפיים, מבטאים תהליכים חברתיים ותפניות בשיח בחברה האמריקאית?
מחקר זה בחן האם וכיצד השינויים בדימוי המאפיונר בסרטים "חופי הכרך", "פני צלקת" "הסנדק 3" ו"דרכו של סמוראי" מעידים על תפניות חברתיות, ותפניות בשיח בחברה האמריקאית?
השערות המחקר הנוכחי היו כי דימוי המאפיונר יימצא יותר כבעל ערכים שמרניים בכול הנוגע לכבוד, משפחה ולזוגיות בסרטי שנות ה-50 וה-70 לעומת שנות ה-2000 וכי דימוי המאפיונר יימצא כאלים במידה זהה בקרב ארבעת הסרטים.
ניתוח סמיוטי של ארבעה סרטי מאפיה אמריקאים בין השנים 1954-1999 העלה כי לאורך התקופה הנסקרת התחולל שינוי בכל הקשור ליחס כלפי המוסד המשפחתי ההולך והמתערער וכן למעמד האישה הבא לידי ביטוי בסרטים בהתאם לערכי התרבות והחברה במציאות האמריקאית. המחקר זיהה את דמוי המאפיונר כאלים, תוקפן, שאפתן, נחוש הדבק במטרתו. בצד תכונות גבריות אלו המאפיונר התגלה כטיפוס משפחתי, רגיש ואוהב.
אלמנטים נוספים אשר בלטו היו העובדה כי השחיתות והאלימות גואים בחברה האמריקאית ולא שככו עם השנים אלה הפכו למציאות יום יומית מובנת מאליה.
1. מבוא
2. רקע תאורטי
2.1 מאפיה – הגדרה ומאפיינים
2.2 אידאולוגיה הגמוניה בתקשורת
2.3 גבריות בתקשורת
2.4 המאפייה: מיתוס מציאות ודימוי תקשורתי
2.5 תפניות אידאולוגיות ותרבותיות במהלך שנות ה-50 ועד לשנות
ה-2000 בארצות הברית
2.5.1 התערערות מעמד המוסד המשפחתי
2.5.2 מעמד האישה
2.5.3 המערכת הפוליטית
3. השיטה
4. ממצאים
4.1 הסרטים – רקע כללי
4.1.1 חופי הכרך
4.1.2 פני צלקת
4.1.3 הסנדק 3
4.1.4 דרכו של הסמוראי
4.2 הצגת הממצאים
4.2.1 אלימות הגבר
4.2.2 היחס לנשים
4.2.3 משפחתיות
4.2.4 דימוי הגוף (כולל בריאות)
4.2.5 יחסי עבודה במאפיה היררכיה וקשרים פוליטיים
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה