הפרסומת הנה אחד מגורמי החברות אשר השפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. מטרת הפרסום היא לכאורה להגביר מכירות, אך היא מוכרת גם "אידאולוגיה" המשפיעה על דמיון הפרטים בחברה ועל הדרך בה הם תופסים את עצמם ואת החברה בה הם חיים.
עבודה זו מתמקדת בדרך שבה מיוצגות נשים בשתי פרסומות אשר הוצגו לנבדקים במסגרת מחקר זה, ומסיקה מכך על תפיסת מעמד האישה ותפקידיה החברתיים בתרבות הישראלית העכשווית בהקשר לאפקטיביות הפרסומית בדרך הצגה זו.
הפרסום למעשה, מהווה ראי חברתי המשקף את היחסים החברתיים, חלוקת התפקידים בחברה ואת המציאות החברתית בה אנו חיים.
אחד התהליכים אשר באמצעותו מתבטאת אידאולוגיה זו, היא יצירת דימוי הנשים בפרסומת. אחת הדרכים להגביר את האפקטיביות של הפרסומת היא הפרובוקציה. הפרובוקציות בפרסומות הן דרך יעילה להשגת תשומת ליבו של הצרכן, כאשר פרובוקציות מניות הכוללות חלקי גוף חשופים, תנוחות מגרות, וכדומה אפקטיביות במשיכת קהל הלקוחות.
כמו כן התגובות לפרובוקציות ולמיניות בפרסומות השונות שונה בקרב נשים לעומת גברים ומכאן ניתן ללמוד כי הפרסום בישראל מציג את הנשים באור שלילי, מנציח, מחזק ומעניק לגיטימציה לאי השוויון כלפי הנשים.
עבודה זו תבחן האם קיים קשר בין דימוי האישה לאפקטיביות הפרסומת?
השערות המחקר
- אפקטיביות הפרסומת ובה אישה פרובוקטיבית תהיה גבוהה יותר בקרב גברים לעומת נשים.
- אפקטיביות הפרסומת אשר בא מופיע גבר תהיה גבוהה יותר בקרב נשים לעומת גברים
מחקר זה יכלול 2 פרסומות למוצר ניטראלי, אחת פרובוקטיבית ואחת שמרנית אשר יוצגו לכיתת סטודנטים ולאחר מכן יחולק שאלון אשר יבחן את עמדתם כלפי הפרסומת ועמדתם כלפי המוצר המפורסם.
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 תהליכי עיצוב הנשית המתקיימים סביב המדיה
2.2 סטריאוטיפים מיניים בפרסומות
2.3 הקשר בין סטריאוטיפיים מיניים לבין אפקטיביות הפרסומת
2.4 הקשר בין מיניות הפרסומת לבין אפקטיביות הפרסומת
3. שיטת המחקר
4. הצגת הממצאים
5. סיכום ומסקנות
6. בבילוגרפיה
7. נספחים
7.1 נספח 1: שאלון בנושא הקשר בין דימוי האישה לאפקטיבות הפרסומת