שיפור אמון הלקוח מהווה שיקול חשוב, ומרכיב הכרחי ופוטנציאלי, להגדלת הצמיחה בתחום המסחר האלקטרוני. לאמון חשיבות רבה באימוץ שירותי אינטרנט כאשר המושג אמון כולל מרכיב קוגניטיבי רגשי (אמונות) ומרכיב התנהגותי (כוונת שימוש)
מטרתו של המחקר הנוכחי הוא לבחון את הקשר בין מאפייני אתר אינטרנט (מידע וזמינות) לבין אמון הצרכן ברכישה מקוונת.
ההתפתחות המואצת של רשת האינטרנט ושל הטכנולוגיות העומדות בבסיסה הביאו לשינוי בפרקטיקות העסקיות כאשר הרשת מאפשרת למעשה ביצוע עסקאות שלמות באופן אלקטרוני ללא קשר של ממש בין הצדדים. המסחר האלקטרוני התפתח במקביל לאימוץ רשת האינטרנט העולמית. המסחר האלקטרוני מהווה עסק בפני עצמו אלא שהוא מנוהל באמצעות רשת האינטרנט כאשר העסק מוכר ישירות לצרכנים דרך אתרי אינטרנט .
המחקר הנוכחי יעסוק בקשר בין מאפייני אתר אינטרנט (מידע וזמינות) לבין אמון הצרכן ברכישה מקוונת. כלומר המשתנים הנבדקים הם: מאפייני אתר אינטרנט (משתנה בלתי תלוי) ו- אימון הצרכן (משתנה תלוי).
היות ולמשתנה אמון חשיבות מכרעת בכוונות רכישה ורכישה בפועל ברשת האינטרנט, עצם בחית מאפייני האתר המובילים להגברת האמון והרכישה המקוונת, הנה קריטית עבור עסקים אינטרנטיים. מכאן שלממצאי המחקר תרומה חשובה לבעלי אתרי אינטרנט ובעיקר לבעלי אתרים המאפשרים רכישה מקוונת.
מבנה העבודה יכלול ארבעה פרקים:
הפרק הראשון יציג סקירת ספרות אשר תדון בתופעת המסחר האלקטרוני, במאפייני אתר אינטרנט ועיצובו ובבדיקת המשתנה אמון, אמון ברשת האינטרנט, אמון במסחר אלקטרוני ובדרכים המובילים לאמון ולרכישה מקוונת.
הפרק השני יציג את אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר ומשתני המחקר.
הפרק השלישי יציג את תוצאות המחקר בהתאם להשערות המחקר .
הפרק הרביעי יציג את מסקנות המחקר, תוך בדיקה ההלימה בין תוצאות המחקר לבן הספרות המחקרית בתחום הנדון.
מבוא
1. סקירת ספרות
2.1 מסחר אלקטרוני
2.2 מאפייני אתרי אינטרנט
2.3 אמון באתרי אינטרנט
2.4 השערות המחקר
2. שיטה
2.1 אוכלוסיית המחקר
2.2 משתני המחקר
2.3 כלי המחקר
2.4 הליך המחקר
3. תוצאות
4. דיון וסיכום
5. ביבליוגרפיה
6. שאלון המחקר
7. SPSS