החברה הנבדקת במחקר הנוכחי הנה חברת השכרת הרכב הגדולה אשר הוקמה בסוף שנות ה-60.
עבודה זו בוחנת את הקשר בין שביעות רצון ומחויבות ארגונית לבין שיעור ההיעדרות מהעבודה.
בעקבות שיעור ההיעדרויות הגבוה נערכה בדיקה לגורמים המובילים לשיעור היעדרויות גדל ועולה בקרב עובדי החברה. לפיכך המחקר הנוכחי בחן את מערכת הקשרים בין שביעות רצון ותחושת מחויבות ארגונית לבין שיעור היעדרויות מהעבודה.
שאלת המחקר נבחנה בקרב 68 נחקרים כאשר מרביתם נמצאו גברים לעומת נשים ו- גיל הנחקרים עמד על כ 34 שנים.
כלי המחקר (השאלון) בחן את משתני המחקר באמצעות חלוקה לארבעה שאלונים: שאלון מחויבות ארגונית, שאלון שביעות רצון ושאלון דמוגרפי הכולל בדיקת מספר ימי היעדרות מהעבודה.
במסגרת המחקר נבחנו שלוש השערות מחקר, ההשערות שנבחנו התייחסו למערכת הקשרים בין משתני המחקר כאשר נטען בהתבסס על ספרות מחקרית ענפה ועדכנית כי קיים קשר שלילי בין שביעות רצון בעבודה לשיעור ההיעדרויות ממקום העבודה, קיים קשר שלילי בין מחויבות ארגונית לשיעור ההיעדרויות ממקום העבודה וקיים קשר חיובי בין שיעור היעדרויות מעבודה לשביעות רצון ותחושת המחויבות מהעבודה.
1. מבוא
1.1 תיאור הארגון והבעיה בארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרה תאורטית
1.5 המטרות היישומיות
2. סקירת ספרות
2.1 מחויבות ארגונית
2.2 שביעות רצון
2.2.1 הגדרת שביעות רצון בעבודה
2.2.2 חשיבותה של שביעות רצון בעבודה
2.2.3 גורמים ליצירת שביעות רצון בעבודה
2.3 היעדרויות מהעבודה
2.4 הקשר בין היעדרויות לבין שביעות רצון
2.5 הקשר בין שביעות רצון לבין מחויבות ארגונית
2.6 הקשר בין היעדרויות לבין מחויבות ארגונית
2.7 מודל המחקר
2.8 הגדרת המשתנים
2.9 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר ומערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 שיטת הדגימה
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטת הניתוח
3.7 מגבלות המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.1.1 מאפייני אוכלוסיית המדגם
4.1.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר
4.2 הסקה סטטיסטית
4.3 ממצאים נוספים
5. דיון וניתוח
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
8. לוחות
9. תרשימים