הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
תרומתה של תכנית התערבות מבוססת סיפורים לעידוד המוטיבציה לקריאה והישגי האוריינות של ילדי גן חובה דוברי עברית כשפת אם (מק"ט : 2022-340)

מוטיבציה לקריאה פנימית מוגדרת כנטייתם של אנשים לקריאה מתוך התחושה שתהליך הקריאה מתגמל ומספק כשלעצמו. לשם השוואה, מוטיבציה לקריאה חיצונית נוצרת כאשר אנשים קוראים מקבלים תמריצים שהם חיצוניים לפעילות הקריאה כמו קריאה לצורך הכרה בהישגים או ציונים. מוטיבציה לקריאה חיצונית מכילה גם מניעים אינסטרומנטליים לקריאה כמו השפעות מצד הורים, בתי ספר או עמיתים.

מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון את הקשר של תכנית התערבות- האזנה לסיפורים על שינוי במוטיבציה של ילדי הגן לקרוא ועל שינוי בהישגי האוריינות שלהם.

מטרת המחקר הנה לבחון את הקשר של תכנית התערבות- האזנה לסיפורים על שינוי במוטיבציה של ילדי הגן לקרוא ועל שינוי בהישגי האוריינות שלהם. הרציונל לכתיבת עבודה נובע מכך שלמרות חשיבות הנושא ועל אף המחקרים הקיימים, יש צורך במחקרי התערבות נוספים במיוחד בשפה העברית – לה מאפיינים ייחודיים לה. ה

ערכת תרומתן של תכניות התערבות אורייניות תסייע גם בשילובם של ילדים עם צרכים מיוחדים כבר בגיל צעיר. תכניות התערבות בגיל הצעיר הן יעילות, הן מבוססות אינטראקציה המקדמת את האוריינות בגן. כמו כן, ישנם גורמים רגשיים כמו מוטיבציה בהן נוגעת תכנית ההתערבות ומסייעת בקידומם.

המחקר הנוכחי הנו מחקר התערבות כמותי ניסויי – לא הסתברותי. המחקר יכלול קבוצת ניסוי וקבוצת ביקורת, כאשר קבוצת הניסוי תשתתף בתהליך ההתערבות שאיננו חלק מתכנית הגן הרגילה וקבוצת הביקורת לא תעבור את אותה התכנית.

מטרת המחקר היא לנתח את ההבדלים בין הקבוצות ומתוך כך לבחון את תרומתה של תכנית התערבות בגיל הגן לעידוד המוטיבציה לקריאה והישגי האוריינות של ילדי גן.

סוג המחקר הנוכחי הוא מחקר כמותי- השוואתי. במחקר זה נבדוק כיצד המשתנה הבלתי תלוי- תכנית התערבות יוביל לשינוי במשתנים התלויים- מוטיבציה לקריאה המוגדרת כיעדיו האישיים של האדם, ערכיו ואמונותיו ביחס לנושאים, תהליכים ותוצאות הקריאה. מוטיבציה לקריאה מורכבת ממוטיבציה פנימית וחיצונית.

הבדיקה  נערכה בקרב 32 תלמידי גן חובה: טווח הגילאים של הילדים  נע בין 5  לילד הצעיר ביותר ועד 7.1 לנבדק הבוגר ביותר, הלומדים בגני ילדים בפיקוח משרד החינוך.

כלי המחקר כלל מבדק אוצר מילים- מבחן תבור (2011); מושגי דפוס- (שתיל, 2001, עמ' 48); מודעות פונולוגית- מבדק שווה/ שונה (שתיל, 2001); מודעות מורפולוגית-  (שתיל, 2001, עמ' 5) ו-שאלון מוטיבציה לקריאה (Gambrell, 2015).

במסגרת המחקר הנוכחי, בדקו שתי השערות מחקריות:

  • 1.    תמצא  מוטיבציה לקריאה רבה יותר של ילדי הגן לאחר הפעלתה של תוכנית ההתערבות המבוססת על האזנה לסיפורים ולטיפוח האוריינות שלהם בהשוואה למוטיבציה טרם יישום תכנית ההתערבות;
  • 2. יימצאו הישגיהם אורייניים גבוהים יותר של ילדי הגן לאחר הפעלתה של תוכנית ההתערבות המבוססת על האזנה לסיפורים ולטיפוח האוריינות שלהם בהשוואה להישגים האורייניים טרם יישום תכנית ההתערבות.
תוכן עניינים

מבוא
סקירת ספרות
1.     מוטיבציה לקריאה
1.1   הגדרות ומאפיינים
1.2   מוטיבציה לקריאה: היבטים מחקריים
2.     הישגי אוריינות
3.     תכניות התערבות לטיפוח מוטיבציה לקריאה בגיל הרך.
שיטת המחקר
2.1 משתתפים ושדה המחקר
2.2 כלי המחקר
2.3 הליך המחקר
2.4 שיטת הניתוח
ממצאים
דיון
מקורות
נספחים

תרומתה של תכנית התערבות מבוססת סיפורים לעידוד המוטיבציה לקריאה והישגי האוריינות של ילדי גן חובה דוברי עברית כשפת אם
מק"ט
2022-340
תיאור
סמינריון כמותי
מספר עמודים
46
מספר מילים
7142
מספר מקורות בעברית
4
מספר מקורות באנגלית
21
מחיר (כולל מע"מ)
₪168.35₪259
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪259
₪168.35
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס