הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
עמדות מורים כלפי תכניות לחינוך מיני מסורתיות ואלטרנטיביות (מק"ט : 2022-264)

חינוך מיני בבתי ספר היא לעתים קרובות נושא לוויכוח. נשאלות שאלות ביחס למה צריך ללמדו ומהי האפקטיביות של החינוך המיני הקיים. כמות לא מבוטלת של מחקר בדקה את ההשפעות של חינוך מיני על התחלה ותדירות של קיום יחסי מין ויחסי מין בטוחים, כאשר הרציונל העומד מאחורי ההוראה הפורמלית לחינוך מיני הוא שידע על רבייה אנושית, התנהגות מינית ואמצעי מניעה עלול למנוע/לצמצם תפיסות שגויות, מיתוסים וחצאי אמיתות תוך עידוד קבלת החלטות מושכלת ואחראית יותר לגבי התנהגות מינית אינדיבידואלית.

מטרתה של העבודה הנוכחית הייתה לבחון מהן עמדות מורים כלפי תכניות לחינוך מיני מסורתיות ואלטרנטיביות.

מגוון מחקרים העריכו את היעילות של תכניות חינוך מיני בבתי ספר מבחינת השפעתם על הידע, העמדות וההתנהגות המינית של בני נוער. עם זאת, התוצאות לא היו עקביות, חלקן מצאו השפעות חיוביות ואחרות לא מצאו השפעה.

כמה מחקרים הראו שתוכניות חינוך מיני משפיעות  על הידע המיני של התלמידים בצורה חיובית. למל, הדרכה בחינוך מיני מגבירה את הידע המיני. ממצא זה היה עקבי בכל המחקרים שנבדקו.

מאידך, מחקרים רבים מצאו שחינוך מיני לא הוביל להבדל בעמדותיהם של מתבגרים, רוב התוכניות לא שינו את כיוון עמדות התלמידים כלפי מין לפני הנישואין, מניעת הריון או סוגיות אחרות של מיניות. נמצא גם כי לתכניות לא הייתה השפעה ניתנת למדידה על עמדותיהם של המתבגרים כלפי מיניות.

העבודה הנוכחית תבחן עמדות מורים כלפי תכניות לחינוך מיני מסורתיות ואלטרנטיביות לאור העובדה כי קיימות עדויות לכך בישראל שלא כל התלמידים זוכים לתכניות מובנות ומסודרות בנושא מיניות. כלומר, חלק ניכר מהתלמידים בחינוך  הממלכתי, בגילאי בית הספר היסודי ותיכון, אינם משתתפים בתכניות מסודרות ומובנות.

הבדיקה נערכה בקרב 69 משתתפים, רובם נשים, בנות 31-70, מורות המלמדות בחטיבת ביניים, בחטיבות עליונות. הוותק בהוראה הממוצע עמד על כ 13.5 שנים והוותק בבית הספר על כ 8 שנים.

כלי המחקר כלל שאלון סוציו-דמוגרפי המאופיין בשאלות אודות המשתתפים כמו גיל , מגדר, וותק בבית הספר ועוד. כמו כן נעשה שימוש בשאלון המגדיר את תפיסתו של המורה בהקשר לתכניות הלימוד של החינוך המיני בבתי הספר . השאלון כלל 23 שאלות.

במסגרת המחקר נבדקו שלוש השערות מחקר:

  1. יימצא שמורים רואים במערכת החינוך כאחראית על החינוך המיני של התלמידים.
  2. יימצא שמורים תופסים את תכנית החינוך המיני המסורתית כיום כלא אפקטיבית.
  3. יימצא שמורים רואים בתכניות חינוך מיני אלטרנטיביות כאפקטיביות במידה רבה יותר מתכניות מסורתיות.

מסקנות המחקר מעידות על עמדות  ברורות לשינוי תכניות לחינוך מיני הנהוגות כיום ומעבר לתכניות אלטרנטיביות, כמו תכניות אינטרנטיות שונות.

תוכן עניינים

מבוא
1. רקע תיאורטי
1.1 מהו חינוך מיני.
1.2 שיטת הוראה.
1.3 מהם יתרונות וחסרונות של השיטה הקיימת
1.4 דעות של הורים וילדים על חינוך מיני.
1.5 דעות של יועצות על חינוך מיני.
1.6 שיטות חדשות של למידה.
1.7 אינטרנט ככלי עזרה ללמידת חינוך מיני
1.8 שאלת המחקר
1.9 הנחות והשערות
2. שיטות
2.1 אוכלוסייה
2.2 הליך
2.3 מכשור
2.4 מדידות
3. תוצאות
4. דיון
5. ביבליוגרפיה
7. נספחים

עמדות מורים כלפי תכניות לחינוך מיני מסורתיות ואלטרנטיביות
מק"ט
2022-264
תיאור
סמינריון כמותי
מספר עמודים
40
מספר מילים
8759
מספר מקורות בעברית
8
מספר מקורות באנגלית
18
מחיר (כולל מע"מ)
₪168.35₪259
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪259
₪168.35
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס