הגידול המתמיד במספר התלמידים עם לקויות למידה (LD) מגביר את הצורך לחקור את המאפיינים וההתנהגויות הייחודיות שלהם בבית הספר. המחקר הנוכחי יבחן את הקשר בין דחיינות לימודית, מסוגלות עצמית ולקות למידה. הספרות מעידה כי קיימים הבדלים משמעותיים ברמות כל המשתנים בין תלמידים עם וללא LD..
מטרת המחקר הייתה לחקור את הקשר בין דחיינות לימודית, מסוגלות עצמית ולקות למידה.
משמעות המחקר הנוכחי נובעת מכך שזה אחד המחקרים המתייחסים במיוחד לבעיית הדחיינות האקדמית והמסוגלות העצמית וכן לקות למידה. מחקר זה מספק מידע על תופעת הדחיינות האקדמית, שכיחותה, הבנה מעמיקה של מהות הקשר בין הדחיינות האקדמית לבין המסוגלות העצמית והשלכות חיוביות על התהליך החינוכי.
תוצאות הניתוחים מראות כי קיים קשר שלילי ומשמעותי בין דחיינות לימודית לבין מסוגלות עצמית, כלומר דחיינות גבוהה תהיה קשורה למסוגלות עצמית נמוכה; תלמידים בעלי לקות למידה נתפסים בעיניי המורים כבעלי מסוגלות לימודית במידה מועטה יותר מתלמידים ללא לקות למידה. יתר על כן, תוצאות ניתוחי מבחן t מראים כי תלמידים בעלי לקות למידה נתפסים בעיניי המורים כדחיינים במידה רבה יותר מתלמידים ללא לקות למידה. השערות המחקר אוששו במלואן ועולה כי תלמידים לקויי למידה בעלי מסוגלות עצמית נמוכה, תלמידים לקויי למידה דחינים במידה רבה וככל שהדחיינות גבוהה יותר, אזי המסוגלות תהיה נמוכה יותר.
מטרתו של המחקר הנוכחי הנה לבחון מהו הקשר בין דחיינות לימודית לבין מסוגלות עצמית בקרב תלמידים בעלי לקות למידה וללא לקות למידה.
שאלת מחקר:
מהו הקשר בין דחיינות לימודית לבין מסוגלות עצמית בקרב תלמידים בעלי לקות למידה וללא לקות למידה ?
השערה/השערות:
- השערה ראשונה: תלמידים בעלי לקות למידה נתפסים בעיניי המורים כדחיסים במידה רבה יותר מתלמידים ללא לקות למידה.
- השערה שנייה: תלמידים בעלי לקות למידה נתפסים בעיניי המורים כבעלי מסוגלות לימודית במידה מועטה יותר מתלמידים ללא לקות למידה.
- השערה שלישית: יימצא קשר שלילי בין דחיינות לימודית לבין מסוגלות עצמית, כלומר דחיינות גבוהה תהיה קשורה למסוגלות עצמית נמוכה .
• מבוא
• סקירת ספרות
• לקויות למידה
• מסוגלות עצמית ומסוגלות עצמית בקרב בעלי לקויות למידה
• דחיינות ודחיינות לימודית
• דחיינות אקדמית, מסוגלות עצמית ולקויות למידה
• סיכום
• שאלת מחקר
• השערה/השערות
• שיטת המחקר
• שיטת דגימה ואוכלוסיית המחקר
• אוכלוסייה
• משתתפים
• כלי המחקר
• שיטת הניתוח
• תוצאות
• בחינת השערת המחקר
• דיון
• ביבליוגרפיה
• נספחים