הטיפול בלוקים בהפרעת קשב וריכוז כולל תרופות המשפרות את תפקודם הלימודי והחברתי של מרבית הילדים הלוקים בהפרעת קשב.
העבודה הנוכחית תעסוק ביעילות הטיפול התרופתי בקרב תלמידים עם ADHD.
בדיקתה של הסוגיה, מחייבת הגדרת המשתנים הנבדקים. המשתנה הראשון הוא ADHD, דהיינו: הפרעת קשב וריכוז. מדובר בהפרעה נוירו-התפתחותית המתבטאת בקשיי קשב, קשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות בדרגות חומרה שונות
המשתנה השני הוא הטיפול התרופתי, כאשר הטיפול התרופתי הוא הטיפול הנפוץ בקרב ADHD, אך מעט מאוד ידוע על היעילות ארוכת הטווח שלו
שאלת המחקר תבחן מהי מידת יעילותו של טיפול תרופתי במקרה של הפרעות קשב וריכוז?
בדיקת יעילות הריטלין בקרב בעלי ADHD תיערך באמצעות חלוקה לפרקים הבאים:
פרק ראשון: הפרעת קשב וריכוז – הגדרה וסוגי הפרעות
פרק שני – הגורמים להפרעות קשב וריכוז
פרק שלישי- הטיפול בהפרעות קשב וריכוז
חשיבותה של העבודה וממצאיה הנה בעיקר בשיפור ההישגים הלימודיים וכן בקידום תלמידים עם ADHD, ולכן חשוב להבין את יעילותו של הטיפול התרופתי ויכולתו לספק פתרון לבעלי ADHD. כמו כן, חשוב להבין את היתרונות ואת החסרונות, על מנת לאפשר להורים לבצע בחירה מושכלת בעת הטיפול בילדם הלוקה.
מבוא
סקירת ספרות
פרק ראשון: הפרעת קשב וריכוז – הגדרה וסוגי הפרעות
פרק שני – הגורמים להפרעות קשב וריכוז
פרק שלישי- הטיפול בהפרעות קשב וריכוז
סיכום
ביבליוגרפיה