בשנת 1945 הסתיימה מלחמת העולם השנייה, בה קיפחו את חייהם 50-75 מיליון איש ברחבי אירופה. בסיום המלחמה נדרש תהליך שיקום ארוך לצורך התאוששות ובניה מחדש של כל ההרס, מאחת הטרגדיות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה האנושית
נושא העבודה עוסק בטראומת השואה ואיך היא מועברת לדור הבא
"סיפור החיים" של הניצולים נושא בתוכו את הדגם הפסיכולוגי האישי, המבהיר כיצד שיקם כל אחד מהם את חוויות הרדיפות והתלאות ואת מכלול אירועי החיים מהעבר, שיקום שפירושו קיום תהליך רה-ביוגראפי וגיבוש זהות עצמית עם הפנים לעתיד
באופן כללי כשאנו בוחנים משפחה, ביוגרפיות של שלושה דורות במקביל, אנו מסתכלים על אנשים בשלבי חיים שונים. גם הפרספקטיבות בסיפור החיים שונות. לצעירים העבר קצר יחסית, ההווה הוא המרכיב העיקרי והעתיד פתוח במידה רבה. לקשישים העבר הוא העיקר, ההווה קיים אך העתיד מעורר סימני שאלה
כמו כן, שאלת ההעברה הבין דורית נתפסת לרוב מכיוון אחד בלבד, העברה מהמבוגר לצעיר. מה שלמדו ההורים מלמדים את ילדיהם.
שיטת הבדיקת של שאלת המחקר היא שיטת ניתוח תוכן ברוב רובה אשר משולבת עם עדויות של נערים אשר חיים נחשבים בסביבה של ניצולי שואה.
רציונל
מבוא
סקירת תאורטית
טראומה ופוסט טראומה
טראומת השואה והעברה בין דורית
ביבליוגרפיה