ארגונומיה עוסקת בהבנת יחסי הגומלין בין בני אדם לבין אלמנטים אחרים של המערכת. מדובר בעיצוב נוחות, עיצוב פונקציונלי הלוקח בחשבון את האינטראקציה בין הסביבה לבין האנשים הפועלים במסגרתה
לפיכך ארגונים שואפים לספק סביבה מגוונת על מנת להגביר פרודוקטיביות ושביעות רצון. שיפורים במבנה הפיזי מאפשרים ביצוע יעיל יותר של משימות. הנדסת אנוש יעילה פירושה הגברת היעילות בארגון
מטרת עבודה זו הינה לבדוק כיצד סביבת העבודה משפיעה על רמת השירות הניתנת בבית מרקחת.
בתי מרקחת כגוף האמון על מתן שירות ללקוחות, מחויבים לתת שירות הולם אמין ואיכותי לקהל הלקוחות הבא לרכוש תרופות, ותכשירים בריאותיים לסוגיהם. בבתי המרקחת ניתן לרכוש את מרבית התרופות הניתנות לרכישה באמצעות מרשם רופא ועל כלל בתי המרקחת עובדים עם מערכות הבריאות השונות כגון בתי חולים, קופות חולים וכיוצא באלו .
בבית המרקחת קיים הממשק בין הרוקח ללקוח . כשם שבמערכת בריאות כגון בית חולים, קופת חולים וכדומה קיים הממשק בים הרופא ללקוח. הרוקח כאיש מקצוע מחויב לתת שירות אמין אדיב ומקצועי . לא אחת רוקח אינו נוהג בלקוח ביחס אדיב, או לחילופין הלקוח, קורה שלקוחות מתלוננים על בירוקרטיה מסובכת בעת בקשה לקבלת תרופה מסוימת, או המתנה ממשוכת בתור וכן הלאה.
מטרת עבודה זו הייתה לבדוק כיצד סביבת העבודה משפיעה על רמת השירות הניתנת בבית מרקחת.
כלי המחקר היה שאלון אשר מדד את רמת שירות – שאלון SERVQUAL, שנמצא במחקרם של Yonggui, W. Hing-P. Lo, Yen, V. Hui (2003), ושפותח על ידי Parasuraman & et al (1988). השאלון כולל בתוכו ממדים של איכות שירות: אמינות, מקצועיות , תגובתיות ,אמפתיה וסביבת עבודה.
ממצאי המחקר העלו כי קיים קשר בין התנאים הסביבתיים האובייקטיביים של בית המרקחת לבין איכות השירות הנתפסת על ידי הרוקח, קיים קשר בין התנאים הסביבתיים האובייקטיבים של בית המרקחת לבין איכות השירות הנתפסת על ידי הלקוח, נמצא כי שיפור סביבת העבודה בבית המרקחת הוביל לתפיסת איכות שירות גבוהה יותר בעיני הרוקח וכן שיפור סביבת העבודה בבית המרקחת הוביל לתפיסת איכות שירות גבוהה יותר של הלקוח.
תקציר
מבוא
האתגר ההנדסי
סקירת ספרות
איכות השירות
שביעות רצון לקוח
הקשר בין איכות השירות לבין שביעות רצון לקוח
הקשר בין איכות השירות במשאבי אנוש ושביעות רצון הלקוחות
סביבת העבודה בבית המרקחת
שיטת המחקר
משתני המחקר
השערות המחקר
מערך המחקר
משתתפים
קריטריונים לבדיקה:
הליך
שיטת הניתוח
תוצאות
דיון, סיכום ומסקנות
מגבלות המחקר
הצעות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספחים