בפני סטודנטים עומדים מחסומים שונים לקראת הצלחה אקדמית.. חוקרים אשר ניסו לזהות תכונות המובילים להשגים אקדמים בקרב סטודנטים מצאו כי מידת אופטימיות משפיעה באופן חיובי על ההשיגים האקדמיים של הסטודט. כלומר אופטימיות מובילה לשיפור בהישגים.
מחקר זה בחן באיזו מידה הסמכות ההורית משפיעה על ההישגיים הלימודיים אצל ילדים .
הספרות גם מתארת את המשפחה כסביבה העיקרית שבה ילדים בונים מודלים של התאמה התנהגותית וחברתית. מודלים אלה הם המדריכים שבהם ילדים משתמשים במהלך המעבר האישי והחברתי שלהם לבגרות. בהקשר זה, סגנון ההורות משפיע על יכולתם של הילדים לכונן יחסים חברתיים והתנהגויות של ויסות עצמי. כלומר, תהליכי הלמידה של הילד מושפעים סגנון בשנים האחרונות, במחקרים על יחסי הורה-ילד, הודגשה השליטה, בשילוב עם חום וחיבה, כגורמים מכריעים בהתפתחות החברתית, הלימודית והרגשית של הילדים
העבודה הנוכחית מבקשת לבחון את הקשר בין סגנונות הורות, גריט כמניע להצלחה ואושר בקרב סטודנטים. חשיבותה של העבודה בהבנת הגורמים לאושר והצלחה לימודית בקרב סטודנטים המצויים בתקופה לחוצה וקריטית בחייהם.
הבדיקה נערכה בקרב 47 סטודנטים הלומדים במכללת כנרת, גברים ונשים , בני 23 שנים בממוצע, הוריהם נשואים לרוב, צברים ובעלי מצב כלכלי ממוצע.
כלי המחקר היה שאלון: שאלון דמוגרפי שנבנה על ידי החוקרת שאלון סגנונות הורות Parental Authority Questionnaire -PAQ , שאלון אושרשהוצע על-ידי אבדל-קהלק (Abdel-Khalek, 2006) ו מבדק גריט.
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 סגנון הורות
2.2 אושר – הגדרות ומאפיינים
2.3 אושר והורות.
2.4 גריט
2.5 שאלת המחקר
2.6 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 משתתפים
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך
4. ממצאים
5. דיון, מסקנות וסיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים