הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
תפיסתן של גננות ומורים את נושא החינוך לערכים (מק"ט : 2020-1272)

מחקר זה עוסק בשאלת החינוך לערכים במסגרות החינוך של בתי ספר וגני ילדים,  בוחן כיצד תופסות גננות ומורים את נושא החינוך לערכים ? והאם ימצאו הבדלים בתפיסתן של גננות לעומת מורים את החינוך הערכי ?

סוגיית החינוך הערכי על תכניו, שיטותיו ומעמדו במערכת החינוך, שנויה במחלוקת. נראה כי אין הסכמה על ערכים רצויים ומקובלים על כולם. האם ערכים הם ערכים של אהבת המולדת ונאמנות למדינה או מיומנויות המאה ה-21? אולי דרך ארץ וסבלנות נחשבים כערכים או חשיבה ביקורתית ? ישנם ערכים רבים שניתן לדון ולהתווכח עליהם ועל חשיבותם. אך בנוסף לשאלה מהם הערכים הרצויים קיימת השאלה כיצד מחנכים לערכים? האם לפי דוגמא אישית של המחנך? האם בדרך של קריאת טקסט ילדים יבינו מהו ערך? האם אקלים בית הספר או הוראה ישירה של הלכות ומוסר יאפשרו ללמד ערכים ? (ברנדס, שטראוס 2013).

מאחר שחינוך לערכים הוא נושא שכמעט לא נבדק אמפירית,  הוא נבחר  משום הקשר שלו לשאלה  מרכזית שמעסיקה כיום אנשי חינוך בארץ ובעולם שהיא: מהו תפקיד המורה בעידן החדש? אנשי חינוך לומדים במכללות השונות כיצד לנהל כיתה, כיצד לעצב סביבה שמקדמת למידה אקדמית, חברתית ורגשית, ותומכת בה. הם גם לומדים לא מעט על דרכים להתמודדות עם הפרעות כתנאי לניהול יעיל של שיעור. בנוסף הם לומדים מגוון של דרכי הוראה. אך במציאות של היום משתנה תמונה זו במהירות עצומה, המורה אינו יכול עוד לשמש מומחה או מקור מידע  יחידי כיוון שמקורות מידע מקיפים ביותר מצויים עבור רוב הלומדים במרחק נגיעת אצבע. אין פירוש הדברים שעל המורה לוותר על מומחיות בתחום אחד או יותר של ידע או בפרקטיקות הוראה שונות, אך המשמעות היא שהאופן בו עליו להנחות את למידת הילדים באותו תחום ידע דורש חשיבה חדשה. הוא אינו יכול יותר להשתמש באמצעי ניהול כיתה והטלת משמעת כפי שהיו נהוגים, כיוון שאין להם יותר תוקף עבור ילדים (שחר, 2019).

מחקר זה בא לבדוק אם קיים הבדל  בין גננות ומורים בתפיסתם את החינוך הערכי, והאם המסגרות השונות  בהן הם מלמדים, משפיעות על תפיסתם את נושא החינוך לערכים?

לצורך מענה על שאלת המחקר, אומצה הפרדיגמה המשלבת  איכותנית וכמותנית. במחקר  השתתפו 27 אנשי חינוך, מהם 12 גננות,  ו- 15 מורים . שדה המחקר היו גני ילדים ובתי ספר הנמצאים בצפון הארץ. כלי המחקר הוא ראיון חצי מובנה. כל הנשאלים ענו על שלושת השאלות הפתוחות:

  • איך את/ה תופס/ת את הנושא של חינוך לערכים?
  • למה חשוב לדעתך לחנך לערכים? האם זה אפשרי?
  • איך את/ה מביא/ה לידי ביטוי חינוך לערכים בכיתתך?
תוכן עניינים

מבוא
פרק א'-סקירת ספרות
1. מהם ערכים
2. מקומם של ערכים בחינוך
3. חשיבות של תפיסות ערכיות בקרב גננות
4. תפיסת חשיבות הערכים בקרב מורים בבתי הספר
5. השערת המחקר
פרק ב' –שיטת המחקר
1. סוג המחקר
2. משתתפי המחקר
3. שדה המחקר
4. כלי המחקר
5. הליך המחקר
6. עיבוד הנתונים
פרק ג'-הממצאים
פרק ד'-דיון
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח 1-תמליל ריאיון
נספח 2- השוואת שכיחות ההיגדים בין הגננות והמורים

תפיסתן של גננות ומורים את נושא החינוך לערכים
מק"ט
2020-1272
תיאור
סמינריון איכותני
מספר עמודים
36
מספר מילים
10063
מספר מקורות בעברית
21
מספר מקורות באנגלית
7
מחיר (כולל מע"מ)
₪168.35₪259
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪259
₪168.35
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס