הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
תכנית פלאי"ם (מק"ט : 2020-1268)

עבודה זו דנה בהשלכות תכנית 'פלא"ים' (פיתוח למידה אישית יוצרת ומשתפת) על דרכי ההוראה-למידה בכיתה.

חינוך ביקורתי עוסק בחתירה לקראת שינוי והומניזציה של בני אדם באמצעות דיאלוג. הוא עוסק בשאלות של שוויון ואי-שוויון בחברה ובחינוך, בדרך שבה מערכת החינוך מנתבת תלמידים לתוך הריבוד המעמדי, החברתי, המגדרי, האתני, הלאומי והגזעי שאליו נולדו. חינוך ביקורתי עוסק ביצירת מודעות לחלוקת הכוח בחברה ולארגונו, להטיה שלו בחינוך, להבנה מי שולט ולאיזו מטרה. אין תמה, כי הפדגוגיה הביקורתית תכליתה לתקן עוול היסטורי אפשר לומר, שעושה מערכת החינוך עם תלמידיה.

פאולו פרירה, מחנך ופילוסוף ברזילאי שכתב את הספר פדגוגיה של מדוכאים, מתאר את החינוך המסורתי כ"חינוך בנקאי", שבו המורים והמורות נוהגים כפקידי בנק ה"מפקידים" ידע ב"חשבונות" התלמידים והתלמידות. הוא טוען שזהו חינוך מדכא, שנועד לשמר את המערכת החברתית שגם בה יש מדכאים ומדוכאים. הוא מסביר איך מערכת הדיכוי פועלת את פעולתה בחינוך כך שהתוצרים שלה, הבוגרים, אינם שואלים שאלות ואינם מערערים על סדר חברתי שאינו צודק ואינו מיטיב אתם. פרירה עוד מוסיף ומתאר את הדיכוי בחינוך המתבטא בצורות רבות ומגוונות: מבנה בית הספר כמערכת צלצולים, מקצועות דיסציפלינריים, מבחנים, ציונים, תחרות, דעות קדומות, תיוגים, מסלול, צעקות, העלבות ועוד כהנה וכהנה התנהגויות. (גור זיו, 2013)

למפרט (2008) טוען כי החינוך במערכת החינוך הציבורית בישראל משמש מנגנון לשעתוק של יחסי הכוח הקיימים בחברה (בדומה לטענות כלליות כלפי מערכות חינוך מודרניות. על כן השאיפה היא  ליצור שינוי מהותי בחייהם של אנשים באמצעות החינוך (Freire, & MacLeod, 2014), העניק חינוך משחרר , חינוך המשלב דיאלוג ובנית תודעה פוליטית ביקורתית הנובעת מתוך ניסיון עולמם של המדוכאים (גובר,2008).

כמו כן, תהליכי למידה ביקורתיים תורמים להנעה ללמידה ולשיפור ההישגים הלימודים גם בקרב  לומדים מקבוצות מוחלשות (רסניק, 2009)  מכאן ניתן להבין כי לפדגוגיה הביקורתית השלכות על תהליכי הלמידה ועל הלומדים (מרקוביץ,  2013).

השינוי בדרכי ההוראה בכיתה היה פרי יוזמת מחנך הכיתה ויחד עם ליווי של המנהלת וגורמים נוספים הוחלט להתחיל בכיתה אחת כהתחלה. תכליתו של השינוי היה לבנות מרחב כיתתי שיאפשר מיצוי חוזקות וכישרונות באופן שוטף, ושהלמידה בו תהווה כר נרחב ליצירתיות ומקוריות אישית.

התכנית מופעלת כבר מספר שנים בבית הספר בכיתה אחת ולאט לאט נגזרות מעקרונותיה לכיתות נוספות, בהמשך יש רצון להנחיל את השיטה במלואה לשאר הכיתות.

העשייה החינוכית הנדונה להלן, מתייחסת לשינוי מבני מהותי שנערך ביוזמת בית הספר והצוות. השינוי כלל  את הקמתה של כיתת 'פלא"ים'.

תוכן עניינים

מבוא
תכנית פלאי"ם
דיון
רפלקציה
ביבליוגרפיה

תכנית פלאי"ם
מק"ט
2020-1268
תיאור
אחר
מספר עמודים
6
מספר מילים
1955
מספר מקורות בעברית
6
מספר מקורות באנגלית
2
מחיר (כולל מע"מ)
₪109.85₪169
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪169
₪109.85
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס