הספרות מעידה כי אינטראקציות בין מורה לתלמיד תורמות לאיכות הסביבה הלימודית בכיתה, למוטיבציה, הערכה עצמית וחוסן (Cipriano, Barnes, Kolev, Rivers, & Brackett, 2018). העבודה הנוכחית עוסקת בקרימינולוגיה חיובית ובהשפעתה על נוער חרדי מנותק.
אנשים מצליחים רבים יכולים להצביע על מבוגר אכפתי שעזר להם לנווט בין אתגרי החיים כאשר היו צעירים. ייתכן שאדם אכפתי זה היה בן משפחה, מורה או חבר בקהילה שהתעניין במיוחד בהתפתחותם ושימש כמדריך ומאמן. תלמידים רבים נאבקים כיום בבתי הספר בסיכון לנשירה ללא מבוגרים אכפתיים שיכולים לספק תמיכה וטיפול הנחוצים כדי להצליח (O'Shea, 2014). יחסי מורים-תלמידים בסיכון בסביבה בית ספרית היא מערכת יחסים מהימנה בין תלמיד לבין מורה המספקת הדרכה, תמיכה ועידוד. למורים יש יכולת ליצור קשרי חונכות בלתי פורמליים עם תלמידים המסייעים לבניית כושר עמידה והגברת המעורבות. על ידי בחינת טיב היחסים בין מורים לתלמידים וכיצד הם יכולים להיווצר עם תלמידים, המורים יכולים לקבל את היכולת להשפיע לחיוב על חייהם של הצעירים ולאפשר את הצלחתם העתידית (O'Shea, 2014).
עבודה זו תציג דרכים שבהן קרימינולוגיה חיובית יכולה להשפיע על חוסנם הנפשי של התלמידים, על המעורבות הרגשית, ההתנהגותית והקוגניטיבית של נוער חרדי הנמצא בסיכון באופן המונע מהם לנשור מבית הספר/ישיבה. ראשית, ייערך דיון אודות מאפיינים של תלמידים/נוער בסיכון, מאפיינים של נוער חרדי מנותק ובהמשך יוקדש הדיון לקרימינולוגיה החיובית , הגישה ומאפייניה. בכלל זה ייערך דיון המסביר את אופי הקשר הרגשי שנוצר בין המורים לתלמידים, אסטרטגיות שהמורים יכולים להשתמש בהן כדי לבסס את עצמם כמורים לתלמידים בסיכון, להשפיע על מצבו הרגשי של התלמיד ולהגביר את החוסן הנפשי והאקדמי שלו. חשיבותה של העבודה הנה ביכולת להבין כיצד ניתן לסייע לנוער חרדי מנותק.
הקדמה
פרק א: נוער בסיכון
פרק ב: נוער מנותק בחברה החרדית
פרק ג: קרימינולוגיה חיובית
פרק ד: שיטה
עקרונות המחקר ואופיו
אוכלוסיית המחקר ותיאור המשתתפים
כלי המחקר
הליך המחקר
ניתוח הנתונים
תוקף ומהימנות
פרק ה: ממצאים
פרק ו: דיון
פרק ז: סיכום
ביבליוגרפיה
ראיונות