הטלפון שלנו: 04-6959690
האימייל שלנו: info@academit.co.il
אקדמית אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • 0 פריטים₪0.00
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
אקדמית
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • סל קניות
  • צור קשר
השוואה בין הגן העברי לבין הגן הדמוקרטי (מק"ט : 2020-4101)

גן הילדים העברי וגן הילדים הדמוקרטי, מונע מתפיסות החינוכיות זהות כאשר התפיסות החינוכיות הן: שיתוף הילד, יחס אישי לכל ילד וילד, הזדמנות לחוות ולשחק באופן מגוון, שוויון, הילד במרכז ועוד. העבודה הנוכחית עורכת השוואה במאפיינים שונים בין הגן העברי לבין הגן הדמוקרטי

העקרונות אשר היוו את היסודות והבסיס של הגן העברי היו רעיונותיו של ז'אן-ז'אק רוסו אשר האמין בין השאר בילד, ביכולותיו ובפיתוח יסודותיו האותנטיים (2008). פרידריך פרבל, הדגיש גם את הפעילות העצמית , את החרות, שוויון והאחווה, את  הביטוי עצמי, חשיבות הרגש מול התבונה, החברה והטבע.  הפדגוגית שלו התייחסה להרמוניה הקיימת בעולם, בין האדם, לחי ולצומח, פיתוח הרגש המוסרי והצורך של הילד להרגיש חלק מהמשפחה, חלק מקבוצת הגן, חלק מבני העיר והאנושות. פרבל האמין בתנועה וביצירה (דיין, 2016). עקרונות החינוך גם הושתתו על אהבת המולדת ושמירת המולדת (בן עמוס, 1994). כל אלו היוו את היסודות לגן העברי בארץ ישראל (דיין, 2016).

התוכנית החינוכית לגני הילדים העבריים בהתאם לכך כללה, תכנים, שיטות ההוראה, חומרי הלמוד שכללו משחקים, שירים ועוד  אשר נלמדו  בסמינר "פסטלוצי – פרבל האוז" הגרמני  בצירוף חומרים יהודיים אותנטיים, הגננות העבריות העמידו את צרכי הילד במרכז ועודדו ביטוי עצמי, פיתחו את היצירתיות, העצמאות והסקרנות. בנוסף הן עיצבו את התרבות של הילד העברי באמצעות שפה עברית, משחקים ,מוסיקה, התקרבות לטבע ולאדמה. בנוסף, הן תמכו מבחינה סוציאלית ברווחת הילדים וסייעו בשוכנות מצוקה. כמו כן, ברוח עקרונותיו של פרבל אימצו את עבודת הגננת , כמקצוע נשי מכבד.

מקרה גן הילדים הדמוקרטי  גם מחזק את עקרונותיו של פרבל אשר לאורם הוקם הגן העברי, כמו החיבור בין הילד לטבע (מגן, 1977), השימוש בפעילות חופשית ופעילות מובנית, שיתוף ההורים בעשייה (בוסל, 1960), מעורבות ונוכחות של הקהילה וההורים במערכת החינוך (שחורי-רובין, 2002), חינוך לעבודה ונגד בטלה וכינון מערכת היחסים אינטנסיבית ואינטימית בין הילדים למחנכיהם (בוסל, 1960). מקרי הבוחן מעידים על דמיון בעקרונות, בבסיס האידיאולוגי, במבנה, ערכים חינוכיים וכדומה כלומר הגן העברי והגן הדמוקרטי הנו שילוב של עקרונות פרידריך פרבל ותרבות עברית ציונית אשר התפתחה בד בבד (Shilo, 1996)

תוכן עניינים

השוואה בין הגן העברי לבין הגן הדמוקרטי
מבוא
תיאור המקרים
מקרה ראשון – הגן העברי
מקרה שני – הגן הדמוקרטי
דיון והשוואה ע"פ התרומות של המקרה הנדון בשתי תקופות:
תרומה 1- ניתוח הקונטקסט ההיסטורי הרחב של הסוגיות הנידונות, כולל "מעבר" רעיונות והשוואה בינלאומית
תרומה 2- לימוד תולדותיהן של סוגיות חינוכיות מן העבר הקרוב והרחוק ובכל החברות
תרומה 3 – חקר משולב של תולדות הממסד "הרשמי", השיח ה"חברתי – ציבורי", וקובע מדיניות / ה "אישי"
תרומה 4 – הערכה היסטורית של יישום תיאוריות חינוכיות בכלל ובמדיניות חינוך בפרט. גלגוליהן של דילמות תיאורטיות, דילמת הגודל של הגן
תרומה 5 – לימוד הפוליטיקה שמאחורי קבלת ההחלטות בחינוך
תרומה 6 –בחינה היסטורית של החינוך במובנו הרחב: כל גורמי החינוך, הפורמאליים והבלתי פורמאליים
סיכום

השוואה בין הגן העברי לבין הגן הדמוקרטי
מק"ט
2020-4101
תיאור
אחר
מספר עמודים
14
מספר מילים
3128
מספר מקורות בעברית
10
מספר מקורות באנגלית
7
מחיר (כולל מע"מ)
₪129.35₪199
לצפיה בסמינריון לדוגמה לחץ כאן
מחיר העבודה
₪199
₪129.35
רשימת מקצועות
  • אמנות
    • א. סמינריונים באמנות
    • ב. סקירות ספרות באמנות
    • ג. תולדות האמנות
  • אנתרופולוגיה
    • א. סמינריונים באנתרופולוגיה
    • ב. סקירות ספרות באנתרופולוגיה
  • ארכיאולוגיה
    • א. סמינריונים בארכאולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בארכאולוגיה
  • ביולוגיה
    • א. סמינריונים בביולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בביולוגיה
  • בריאות
    • א. סמינריונים בבריאות
    • ב. סקירות ספרות בבריאות
    • ג. הפרעות
    • ד. לקויות
    • ה. התמכרויות
    • ו. מחלות
    • ז. סיעוד
  • היסטוריה
    • א. סמינריונים בהיסטוריה
    • ב. סקירות ספרות בהיסטוריה
    • ג. יהדות
    • ד. ישראל
    • ה. ציונות
    • ו. אירופה
    • ז. מזרח תיכון
    • ח. ארצות הברית
    • ט. שואה
    • י. איסלאם
    • יא. אסיה
  • חינוך
    • א. סמינריונים בחינוך
    • ב. סקירות ספרות בחינוך
    • ג. פסיכולוגיה בחינוך
    • ד. שיטות חינוך
    • ה. הוראה
    • ו. חינוך מיוחד
    • ז. הגיל הרך
    • ח. השכלה גבוהה
    • ט. בלתי פורמלי
    • י. חינוך גופני
    • יא. חינוך דמוקרטי
    • יב. חינוך ממלכתי דתי ציוני חרדי
  • כלכלה
    • א. סמינריונים בכלכלה
    • ב. סקירות ספרות בכלכלה
    • ג. שוק ההון
    • ד. עבודה
    • ה. כלכלת ישראל
    • ו. ציבורית
    • ז. סקירות ספרות בכלכלת ישראל
    • ח. כלכלה בינלאומית
    • ט. דיור ונדל"ן
  • כללי
  • מדעי המדינה
    • א. סמינריונים במדעי המדינה
    • ב. סקירות ספרות במדעי המדינה
    • ג. ממשל צבא ופוליטיקה
    • ד. מדינת ישראל
    • ה. דת ולאום
    • ו. סקירות ספרות במדינת ישראל
    • ח. מדינות בעולם
    • ט. יחסים בין לאומיים
    • י. מיעוטים
    • יא. מלחמות
    • יב. המזרח תיכון
    • יג. מדיניות ציבורית
    • יד. מזרח תיכון
    • יז. אפריקה
    • יח. טרור
    • יט. איראן
  • מדעי הסביבה
    • א. סמינריונים במדעי הסביבה
    • ב. סקירות ספרות במדעי הסביבה
  • מנהל עסקים
    • א. סמינריונים במנהל עסקים
    • ב. סקירות ספרות במנהל עסקים
    • ג. אסטרטגיה עסקית
    • ד. ניהול כללי
    • ה. ניהול משאבי אנוש
    • ו. ניהול השיווק
    • ז. יחסי עבודה
    • ח. ניהול הפרסום
    • ט. תעסוקתית
    • י. מוסר ועסקים
    • יא. ניהול בינלאומי
    • יב. יזמות
    • יג. קריירה
    • יד. מערכות מידע
  • מקרא
    • א. סמינריונים במקרא
    • ב. סקירות ספרות במקרא
  • משאבי אנוש
    • א. סמינריונים במשאבי אנוש
    • ב. סקירות ספרות במשאבי אנוש
    • ג. שביעות רצון
    • ד. סגנונות ניהול/מנהיגות
    • ה. מוטיבציה/הנעת עובדים
    • ו. כוונות עזיבה
    • ז. ביצועי עובדים
    • ח. אקלים/תרבות ארגונית
    • ט. מחויבות ארגונית
    • י. לחץ ושחיקה
    • יא. התנגדות לשינוי
    • יא. תגמול
    • יב. קונפליקט בית עבודה
    • יג. שיתוף בקבלת החלטות
    • יד. אי בטחון תעסוקתי
    • יז. זהות/הזדהות ארגונית
    • יח. חוללות עצמית
  • משפטים
    • א. סמינריונים במשפטים
    • ב. סקירות ספרות במשפטים
    • ג. חוקתי
    • ד. עבודה
    • ה. עונשין
    • ו. משפט בינלאומי
    • ז. קניין
    • ח. חברות
    • ט. דיני חוזים
    • י. מכרזים
  • סוציולוגיה
    • א. סמינריונים בסוציולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בסוציולוגיה
    • ג. כללית
    • ד. מגדר
    • ה. חינוכית
    • ו. זוגיות ומשפחה
    • ז. ארגונית
    • ח. דתיות
    • ט. טיפולי
    • י. עוני
  • ספורט
    • א. סמינריונים בספורט
    • ב. סקירות ספרות בספורט
  • סקירות ספרות
    • א. אמנות
    • ב. היסטוריה
    • ג. חינוך
    • ד. כלכלה
    • ה. מדעי המדינה
    • ו. מדעי הסביבה
    • ז. מנהל עסקים
    • ח. משאבי אנוש
    • ט. משפטים
    • י. סוציולוגיה
    • יא. פסיכולוגיה
    • יב. קולנוע
    • יג. תקשורת
    • יד. תרבות
    • יז. מקרא
    • יח. בריאות
  • ערביי ישראל/מגזר ערבי
    • א. סמינריונים בערביי ישראל
    • ב. סקירות ספרות בערביי ישראל
    • ג. חברה וקהילה
    • ד. חינוך והשכלה
    • ה. זוגיות ומשפחה
    • ו. תעסוקה
    • ז. סמינריונים בסכסוך ערבי ישראלי
    • ח. סקירות ספרות בסכסוך ערבי ישראלי
    • ט. ממשל ופוליטיקה
    • י. תקשורת
  • פילוסופיה
    • א. סמינריונים בפילוסופיה
  • פסיכולוגיה
    • א. סמינריונים בפסיכולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בפסיכולוגיה
    • ג. חברתית
    • ד. חינוכית
    • ה. אישיות
    • ו. תעסוקתית
    • ז. קלינית
    • ח. בינתרבותית
    • ט. ארגונית
    • י. פיננסית
  • פרסום
    • א. סמינריונים בפרסום
    • ב. סקירות ספרות בפרסום
  • קרימינולוגיה
    • א. סמינריונים בקרימינולוגיה
    • ב. סקירות ספרות בקרימינולוגיה
  • שאלונים
    • א. משאבי אנוש
    • ב. ניהול השיווק
    • ג. שירות לקוחות
    • ד. חינוך
  • שוק ההון
    • א. סמינריונים בשוק ההון
    • ב. סקירות ספרות בשוק ההון
  • שיווק
    • א. סמינריונים בשיווק
    • ב. סקירות ספרות בשיווק
  • שירות לקוחות
    • א. סמינריונים בשירות לקוחות
    • ב. סקירות ספרות בשירות לקוחות
    • ג. כוונות רכישה/קניה
    • ד. איכות השירות
    • ה. שביעות רצון מהשירות/מוצר
    • ו. תפיסת מחיר
    • ז. נאמנות/נטישת לקוחות
    • ח. נכסיות מותג
  • תקשורת
    • א. סמינריונים בתקשורת
    • ב. סקירות ספרות בתקשורת
    • ג. תקשורת אלקטרונית
    • ד. תקשורת המונים
    • ה. עיתונות
    • ו. רשתות חברתיות
  • תרבות
    • א. סמינריונים בתרבות
    • ב. סקירות ספרות בתרבות
    • ג. תרבות ופנאי
    • ד. ספרות
    • ה. קולנוע
    • ו. מוזיקה ושירה
    • ז. מחול
צור קשר

אקדמית באינטרנט – מאגר עבודות סמינריוניות ואקדמאיות מוכנות. אקדמית מציעה לכם הנחייה בכתיבת עבודת סמינריון לתואר ראשון ותואר שני, כתיבת הצעות מחקר, עיבודים סטטיסטיים, תרגום, הכנה של פרוייקטים לדוקטורט ועוד…

  • דף הבית
  • עבודה לדוגמה
  • תקנון
  • שאלות ותשובות
  • שירותים אקדמיים
  • צור קשר
  • סליקת כרטיסי אשראי
פיתוח ובניית אתרי וורדפרס – הוסט סנטר
כל הזכויות שמורות © 2020 אקדמית.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס