רכישת מיומנויות מנייה היא תהליך המתפרס על תקופה ארוכה ואורך זמן רב, תהליך זה הינו תלוי בהתפתחות השפה. הבנת המספר מתפתחת אצל הילד בצורה הדרגתית מהיכולת הטרום-שפתית להבחין בכמות של אובייקטים ועד לייצוג מדויק של הכמות במילת מספר הסופי
סקירת הספרות הנוכחית עוסקת בשאלה כיצד אפשר לשלב מנייה בחיי היום יום בגן הילדים ?
לימוד ושיפור היכולת האינטלקטואלית מוביל לפתרון בעיות בצורה יעילה יותר וכי להוראת המתמטיקה לא רק תפקיד משמעותי במדעים שונים, היא גם מחזקת את החשיבה ואת המבנה האינטלקטואלי
העיסוק במתמטיקה בגן הילדים נתפס כתחום דעת מפתח , כאשר העיסוק במתמטיקה ופיתוח מיומנויות מתמטיות מובילות ליכולות חשיבה. על כן גם בגן במסגרת העבודה הפדגוגית קיימת חשיבות רבה לפיתוח לעיסוק במתמטיקה, פיתוח המיומנויות המתמטיות , כמו יכולת ספירה ומנייה, יכולת הוספה של כמות לכמות נתונה ויכולת זיהוי צורות וגופים ועוד.
יכולת המניה כוללת את מיומנויות הילדים הקשורות לספירה, זיהוי דפוסי מספרים, השוואת מספרים ואמידה. ילדים יכולים לעבוד עם מספרים, על מנת לשפר את המיומנויות האלה ולהעמיק את ההבנות שלהם. יתר על כן, הם מייצגים מספרים בדרכים שונות ומפתחים תפיסות לגבי פעולות. באופן ספונטני, כאשר הם משתמשים בפעולות ואסטרטגיות פתרון שונות לפעולות, הם ממשיכים להעמיק את חוש המספר שלהם. ילדים מפתחים תחילה אסטרטגיות ספירה בסיסיות המשמשות בסיס להבנת גודל ומספר היחסים.
בשנים הראשונות הללו, הספירה היא מרכיב חיוני לכישורים מספריים, שכן הספירה מאפשרת לילדים להרחיב את ההבנה שלהם מעבר לעבודה רק עם מספרים קטנים. בגני ילדים, ילד אחד יכול לספור עד 10; לעומת זאת, ילד אחר יכול לספור עד 100 ומראה את הבנתו ביחס לדפוסי ספירה. דוגמה אחרת: ילד אחד יכול לספור 15 חפצים, אך אינו יכול לזהות שמספר 15 מורכב מעשרה וחמישה. לעומת זאת, ילד אחר יכול לזהות את השוויון הזה ומראה הבנה של ערך המקום .
הוראת המתמטיקה
העיסוק במתמטיקה בגן הילדים
מהי יכולת מניה וכיצד אפשר לשלב מנייה בחיי היום יום בגן הילדים ?
ביבליוגרפיה