לעתים קרובות, מוצע כי מהות הניהול היא היכולת לבצע משימות באמצעות אחרים. כלומר, האצלת סמכויות באה לידי ביטוי כאשר מנהל או מפקח מחליט לחלוק כוח וסמכות עם עובד אחד או יותר עבור משימה כלשהי. מדובר בהליך ארגוני שבו המנהל מחלק את עבודתו בין הכפופים ומקנה להם את האחריות לבצע את המשימות המתאימות.
סקירת הספרות הנוכחית דנה בהבדל המגדרי ברמת המחויבת בין מורים ומורות בזיקה להאצלת סמכויות
האצלת סמכויות מורכבת בקבלת החלטות משותפות, עבודה צוות ומנהיגות משתפת. בהתייחס לקבלת החלטות, יצוין כי קבלת החלטות מוגדרת כהליך קוגניטיבי שבו הפרט בוחן סגנון התנהגות מועדף לאור אירוע שמתרחש, וזאת על מנת למצוא פתרון לבעיה או מציאות בה הוא נתקל
האצלת סמכויות גם כוללת עבודת צוות, כאשר השימוש המוגבר בעבודת צוות כגישה רווחת בארגונים הביאה לאתגרים חדשים בתחום ניהול של מבנים אלה. ניהול צוות בהקשר הנו תהליך השפעה אינטראקטיבי דינמי בין אנשים. המטרה היא להוביל אחד את השני להישגים קבוצתיים או למימוש מטרות ארגוניות.
המנהיג המשתף והמאציל, בהיותו מנהיג צוות בעל השפעה רבה על האקלים הרגשי, עליו להיות מודל לאופטימיות, בעל ביטחון עצמי, חדור התלהבות וקשב לתלמידים החברים בצוות. מנהיג משתף בעל חוש הומור, יכולת פרגון ותמיכה יעודד שיתוף פעולה, פתרון בעיות ואקלים חברתי ורגשי המהווה בסיס לאקלים לימודי מצמיח
החסרונות בהאצלת סמכויות הם המאציל רחוק מהפעולות בפועל שבהן מתקבלות ההחלטות, כך שיהיה קשה לאתר בעיות מרכזיות כאשר הן מתרחשות מכיוון שהחלטות מתקבלות על ידי פקידים רבים. הבעיה השנייה עשויה להיות בתחום התיאום או חוסר תיאום המוביל לחוסר השליטה על נהלים והמדיניות.
האצלת סמכויות
מחויבות ארגונית
מגדר- הגדרות
ההבדל המגדרי ברמת המחויבת בין מורים ומורות בזיקה להאצלת סמכויות
ביבליוגרפיה