על החברות למיזם להכיר את התרבות הלאומית ואת המאפיינים התרבותיים אחת של השנייה. ידע תרבותי מוביל להצלחת המיזם
סקירת הספרות הנוכחית בוחנת מהו הקשר בין רכישה ומיזם בינלאומי לבין הצלחתו בשווקים בינלאומיים.
הספרות על מיזוגים ורכישות היא נרחבת. מיזוגים הם אחד הפעילויות החשובות ביותר של החברה אשר משפיעים באופן משמעותי על מגוון רחב של קבוצות בעלי עניין שונים. כתוצאה מכך, המיזוגים היו נושא בעל עניין עצום לחוקרים במונחים של חקירות תאורטיות ואמפיריות במהלך ארבעת העשורים האחרונים.
מיזוג בין פירמות הנו "שם כולל למגוון האפשרויות היכולות להתרחש בין שתי פירמות המחליטות שתנאי השוק מחייבים אותם להיות ביחד". בשנים האחרונות אחת האסטרטגיות המרכזיות בארגונים היא מיזוגים.
דומה כי כיום חברות רבות פיתחו תיאבון למיזוגים המהווים אסטרטגיה של שותפים עסקיים. שווקים הגלובליים הם אלו שגרמו לבכירי החברות להפנות את תשומת לבם לאסטרטגיות של מיזוגים, ועל-ידי כך להבטיח את יכולת התחרותיות של חברות אלה, תוך כדי יישום אסטרטגיות חדשניות ויצירתיות באמצעות מוצריהם, תהליכי הייצור וה-IT של החברה.
אנו עדים חדשות לבקרים למיזוגים של חברות קטנות על-ידי תאגידי ענק. המיזוגים הללו מתבצעים בכל הענפים. עם זאת, מסיכום מחקרים מתברר כי שעור כשלוו המיזוגים הנו גבוה ומגיע ל-50%.
הספרות המחקרית גורסת כי ממדי התרבות משפיעים על סגנונות לפתרון סכסוכים. מכאן שכל צד מעוניין לפתור את הסכסוך בדרכו שלו כלומר בדרך המאפיינת את תרבותו וארצו, אך דרך זו מנוגדת לדרכו של השותף הזר ולכן הבנת הדרכים בהן אנשים מתרבויות שונות פותרים סכסוכים מאפשרת בסופו של עניין פתרון סכסוכים וכן בצורה זו יציבותו של המיזם נשמרת.
- הבחירה באסטרטגיית כניסה לשוק זר
- מיזוגים
- רכישה בינלאומית
- תרבות, רכישות וביצועים
- הגורמים להצלחת המיזם המשותף
- ביבליוגרפיה