בשיטת לימוד מבוססת פרוייקטים תהליך ההערכה של הפרויקט הוא תהליך שמלווה את חברי הקבוצה מתחילת עבודתם ועד סופה. עבודת התלמידים עוברת הערכה במשך כל תהליך העבודה.
סקירת הספרות הנוכחית עוסקת ב"למידה מבוססת פרויקטים", והשפעתה על חווית הלמידה של הלומדים.
התהליך החינוכי כפי שהוא מיושם, בדרך המסורתית שתוארה למעלה, אינו מביא את הלומד לקליטה ולשימור אופטימאלי של הידע אליו הוא נחשף.
מחקרים מראים, שתמיכה, דיאלוג, יחס אישי ובחירה תורמים ללמידה משמעותית. צבירת ידע בלבד אינה עומדת עוד במרכז הלמידה, הואיל והעידן העכשווי מתאפיין בנגישות למקורות מידע רבים.
הכיתה היא ארגון חברתי שבתוכו נוצר אקלים חברתי ורגשי. האווירה בכיתה יכולה להיות תומכת ופעילה ולחילופין, בכיתה עלולה להיות אווירה מדכאת ומשעממת שאינה מאפשרת למידה משמעותית.
הלמידה בשיטת PBL מתבצעת תוך דיאלוג ויחס אישי, ויש בה דגש על תהליך הלימוד, עבודת צוות, שילוב של עבודה עיונית ומעשית, הצגה בפני קהל, ותהליך הערכה ייחודי. באמצעות הלמידה מעמיקים הלומדים בבירור שאלה אינטלקטואלית, הרלוונטית להם, חוקרים אותה בשיתוף פעולה ותוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ועבודת כפיים ובחיבור לעולם, לקהילה ולסביבה.
במסגרת שיטת ההוראה והלמידה הפרונטלית תלמידים מתבקשים להכין משימות ופרויקטים ולכן הכנת פרויקט לא נתפסת כחידוש. לעומת זאת, שיטת לימוד מבוססת פרויקטים שונה מהשיטה הרגילה בכמה אספקטים משמעותיים: בלמידה מבוססת פרויקטים, הלמידה מתרחשת בקבוצות, והפרויקט הסופי הוא מרכז הלמידה.
1.1. תהליכי הוראה ולמידה בבית הספר
1.2. למידה מבוססת פרויקטים - PBL
2.3 עקרונות הלמידה
2.4 למידה פעילה
2.5 השפעות חיוביות
2.6 יחסי גומלין
2.7 כלי הערכה
ביבליוגרפיה