מנהיגות היא תוספת ההשפעה מעל ומעבר להתרצות מכנית להנחיות שגרתיות של הארגון". לתפיסתם, מנהיגות מתרחשת שעה שאדם אחד משפיע על אחרים לעשות משהו מרצונם החופשי ולא מכיוון שזה נדרש מתוקף תפקידם או שהם חוששים מעונש
סקירת הספרות הנוכחית עוסקת במנהיגות חינוכית מוכוונת עתיד.
המערכת החינוכית כיום, היא המערכת הפוסט מודרנית, יצרה צורך במנהיגות אשר תקדם את ההוראה. בשנים האחרונות, רבו הקולות בקרב אנשי חינוך לפיתוח מנהיגות מורים, דבר אשר הוביל להגדרתו של מושג חדש- "מורים מובילים" ((Teacher Leaders . המורה המוביל מסוגל ליזום ולהוביל שינויים, לקדם תהליכים ולהוות "ראש חץ" להטמעת חידושים.
מנהיגות מהדהדת הנה מנהיגות הכוללת אכפתיות, אינטליגנציה רגשית מפותחת וקשב כלפי הכפיפים. המנהלים בארגונים מעצבים את השעות, קובעים את הטון ואת הסביבה ומשפיעים עמוקות על הדרך בה העובדים והקולגות מרגישים, מנהלים קובעים את המידה שבה עובדים וקולגות חווים את שעות העבודה כצמיחה ולכן הפגנת אכפתיות תורמת לביטחון, אופטימיות ואנרגיה בארגון.
משימת זיהוי מנהיגי העתיד הנה משימה חשובה משום שמנהיגות אפקטיבית הייתה ועודנה בעלת חשיבות עליונה להצלחה וכי מנהיגים נדרשים לשפע של מיומנויות, כישורים ויכולות. עם זאת, זוהי משימה מורכבת עבור כל הארגונים אשר התמודדותם העיקרית היא עם מחסור במנהיגות אפקטיבית. גרדנר גורס כי למרות שלמנהיגים יש עוצמות וחולשות שונות, הם מפגינים אינטליגנציות מרובות. לדידו, מנהיגים מפגינים מידה גבוהה של אינטליגנציה לשונית, אינטליגנציה בין אישית, אינטליגנציה ואישיות אחרת. במילים אחרות, גרדנר הניח כי מנהיגים מבטיחים, מפגינים הערכה עצמית, מציגים כישורי תקשורת יעילים, רהוטים ועוזרים לאחרים להבין את המצבים עמם הם מתמודדים בחייהם.
סקירת ספרות
מנהיגות מהי?
מנהיגות חינוכית
מנהיגות מהדהדת
ביבליוגרפיה