הצפייה בתכניות ספורט מולידה הערצה כלפי כוכבי ספורט אלו ואחרים וכי הערצה מביאה את בני הנוער לפרש את המציאות בפועל כדי להשתמש בה לבניית חייהם
סקירת הספרות הנוכחית בוחנת את הקשר בין הרגלי צפייה בתכניות ספורט לבין ההישגים הספורטיביים בקרב תלמידים.
מדורי הספורט תופסים כיום מקום מרכזי בעיתונות הכתובה בישראל. המדורים, על שפתם הקולחת, שפע התמונות, הראיונות, הנתונים הסטטיסטיים והפרשנויות, מציגים לפני הקורא את העולם הססגוני של אירועי הספורט
דיווחי הספורט בעיתונות הישראלית (התופשים כיום מקום מרכזי בעיתונות), החלו להופיע עם צאתם לאור של העיתונים העבריים היומיים ("הארץ", "דאר היום" ו"דבר") בשנות העשרים.
בעבר הסקירה של אירועי הספורט הייתה לעיתים ובשפה יבשה כיום אירוע ספורט באשר הוא תמיד יסוקר בין אם הוא מקומי או בין-לאומי בסגנון קולח וציורי. כמו כן, הספורט בנוסף בהיותו תופעה חברתית, כלכלית, הוא ב"מקום טוב באמצע" בין חדשות לבידור ולכן זוכה ליחס הולם.
המונח 'קהילות פרשניות' נוצר כדי להסביר מדוע מפרשים אנשים שונים את אותו טקסט בדרכים שונות, אך עם זאת יש שמפרשים אותו באותו האופן. הפתרון הוא שקיימות 'קהילות פרשניות' המסכימות בתוך עצמן על הנורמות והטקטיקות שבהן יש להשתמש בפירוש ובהערכת טקסטים.
קהילה פרשנית כוללת בני אדם החולקים ידע מסוים על מוצרים תרבותיים או יצירות אומנות, כך שידע זה גורם להם לקרוא ולהבין את היצירה באופן מסוים. הידע הזה יכול להיות הכרות עם ז'אנרים מסוימים של אומנות, היסטוריה, סגנונות ועוד.
הכוכב הנחשף בטלוויזיה ומוקדי תקשורת אחרים למעשה מוכר גם תרבות, סגנון ואלו משפיעים בעיקר על בני הנוער. השפעה זו תורמת ומשפיעה על הצריכה, על האהדה לכוכב והערצה כלפי כל מה שהכוכב מייצג.
תקשורת הספורט
קהילות פרשניות
קידום הישגי הילדים בספורט
ביבליוגרפיה