בשנים האחרונות הוקדשה תשומת לב ניכרת להתנהגות ופעולות אתיות, בניסיון להבטיח התנהלות אתית בארגונים. האקלים האתי מוגדר כשיקוף של מרכיבים אתיים בסביבת עבודה כפי שהם נתפסים על ידי העובדים.
סקירת הספרות הנוכחית בוחנת את הקשר בין אקלים אתי בית ספרי לסוג מעורבות הורים פעילה בבית הספר.
האקלים אתי מוגדר כתפיסות המשותפות, הקבועות ובעלות המשמעות הפסיכולוגית שיש לעובדים בנוגע להליכים האתיים והמדיניות האתית הקיימים בארגונים שלהם. "אקלים אתי הוא התפיסה של מה מהווה התנהגות נכונה, ולכן הוא הופך למנגנון פסיכולוגי שבאמצעותו סוגיות אתיות מנוהלים".
מעורבות הורים במוסדות חינוך הינו תהליך ההולך מתעצם וחודר לתחומים חדשים. בקרב מרבית המומחים גוברת ההכרה שמעורבות הורים רחבה ומשמעותית בתכנים ובפעילויות במוסד החינוכי משפרת את איכותו ומשפיעה לטובה על הישגי תלמידיו.
ארגונים שונים מפגינים אקלימים אתיים שונים, כמו אקלימים לא-רצויים, אשר שקפו אקלים "אינסטרומנטלי" הקשורים לאגואיזם, ואקלימים אתיים רצויים אשר שקפו אקלים "אכפתי" והיו קשורים לגורמים שונים שכללו מחויבות לארגון, איכות חיי העבודה וביצועים
מעורבות ההורים בבית הספר היא אחד הנושאים הבולטים בחינוך העכשווי. למרות שהחוקרים משתנים בגישות שלהם לחקר מעורבות ההורים, רובם מסכימים שההורים תורמים באופן משמעותי לאפקטיביות בית הספר ולהצלחת התלמידים.
אקלים אתי
ההורים במערכת החינוך
הקשר בין אקלים אתי בית ספרי לסוג מעורבות הורים פעילה בבית הספר
סיכום
ביבליוגרפיה