תפקידיה של האישה כללו רבייה, להיות "עזר כנגדו" . נמצא גם שמקומה הפיזי של האישה באוהל על מנת לשמור על צניעותה או כבודה.
סקירת הספרות הנוכחית דנה בהיבטים של מעמד האישה במקרא ובספרות חז"ל
החברה המקראית הושתתה ביסודה על התודעה המוסרית האוניברסאלית של שוויון ערך האדם: כאשר כל בני האדם הם אחים ואסור להם לרצוח זה את זה או לשעבד זה את זה. כמו כן, המערכת הזוגית גם מושתתת על שוויון בין הגבר לבין האישה ומתייחסת לחלוקת התפקידים כאחריות משותפת, אך בפועל האישה באחריות הגבר והוא בעל הבית ותכולתו.
על פי ספרות חז"ל, חייב האב ללמד את בנו אומנות , אך לא קיימת דרישה מקבילה לגבי הבנות, הבנות למדו, ככל הנראה מאימותיהן מיומנויות חשובות הקשורות במשק הבית, כמו אריגה ובישול
ספרות חז"ל כולה בעלת אוריינטציה גברית ולכן היא קובעת הבחנות ברורות בין גברים לבין נשים. ניתן להבין כי הייתה קיימת אפליה ביחס לנשים הנובעת בעיקר מפרשנות התורה ואופי ספרות חז"ל
מעמד האישה במקרא
מעמד האישה על פי ספרות חז"ל
ביבליוגרפיה