השפעה רבה נודעת לשנים הראשונות בהתפתחות ילדים, על עיצוב וגיבוש אישיותם בהמשך חייהם. גן-הילדים מהווה מסגרת חינוכית לילדים בגילאים 3-6, כאשר הוא שואף לענות לצורכי הילדים בגיל הרך, תוך שהוא מהווה את תחילת דרכם במערכת החינוך, ומעניק את החוויה הראשונית בה.
סקירת הספרות הנוכחית בוחנת את הקשרים שבין האינטליגנציה הרגשית של נשות צוות העזר החינוכי (סייעות ומטפלות) לבין השכלתן והוותק שלהן.
המושג אינטליגנציה רגשית הוא בריבוי סוגי אינטליגנציה. גם כיום, לא קיים בספרות קונצנזוס לגבי הגדרת המושג, כאשר יש המגדירים אותו כיכולות ומיומנויות הפרט לזהות, לעבד ולהתנהל עם רגש באופן יעיל, בעוד אחרים מכלילים בו מאפייני אישיות הקשורים באופן בו הפרט עוסק ברגשות ובמערכות יחסים.
מדד אינטליגנציה רגשית נמצא קשור למדדים שונים של תפקוד הפרט, ביניהם הישגים לימודיים.
הקשר בין הוראה לאינטליגנציה רגשית נראה כברור- מורים נדרשים לאמפתיה, יכולת הכלה רגשית וניהול רגשות עצמי מעולים, לשם יעילות רבה יותר ולשם העצמת הלמידה של תלמידיהם. מורים חשופים באופן תדיר למצבים שונים המעוררים רגשות חיוביים ושליליים עזים (למשל כעס, אשמה, תסכול, עצב, וכן גאווה, שמחה, סיפוק ועוד).
לאורך שנים, תפקיד הסייעת בגן סבל מסטטוס תעסוקתי נמוך והועסק בו כוח אדם ללא הכשרה מקצועית מתאימה. כיום, עם שינוי תהליכי ההכשרה והגדרת התפקיד של הסייעת, זוכה מקצוע זה למעמד משופר.
ב.1. אינטליגנציה רגשית
ב.2. אינטליגנציה רגשית- הגדרת עבודה
ב.3. אינטליגנציה רגשית בעולם ההוראה
ב.4. הסייעות בצוות החינוכי בגן הילדים
ביבליוגרפיה