מודעות מורפולוגית הינה מודעות למשמעות המורפמות המרכיבות את המילה והיכולת לפרק ולהרכיב מורפמות אלו.
סקירת הספרות הנוכחית עוסקת בפיתוח מודעות מורפולוגית בעקבות האזנה לסיפורים בגן טרום חובה.
מודעות מורפולוגית מתחילה להתפתח מוקדם יחסית בילדותה וממשיכה להתחזק על שנות הלימודים בבית הספר היסודי (ומאוחר יותר). למרות שחלק מהמומחים הציעו בתחילה שהסטודנטים מציגים לראשונה מודעות למורפמות במהלך שנות בית הספר היסודי אחרים הראו כי תלמידים צעירים מפגינים לפחות מודעות מרומזת למורפולוגיה כבר בגיל הגן .
למרות שהקשר בין המודעות המורפולוגית ואוצר המילים נצפה באופן נרחב, שאלות על הכיוון של מערכת היחסים, נשארו פתוחות. ובכן, אחד המאפיינים של התפתחות הילדים טמון אוצר המילים שלהם ההולך והגדל במהירות
קריאת ספרים בבית, כסוג של אינטראקציה חברתית בין ההורה לילד, היא חיונית לפיתוח הולם של ניצני האוריינות , כאשר תכונה מרכזית של קריאת ספר היא בכך שהוא מספק הזדמנויות למידה.
1. סקירת ספרות
1.1 מודעות מורפולוגית
1.2 מודעות מורפולוגית ואוצר מילים.
1.3 התפתחות מודעות מורפולוגית ואוצר המילים של ילדים בעקבות תוכניות התערבות של האזנה לסיפורים.
2. ביבליוגרפיה