הספרות הדנה בפעילות גופנית וחשיבותה מעלה כי פעילות גופנית עוזרת להתמודד עם מצבי לחץ, חרדה, מתח ודיכאון. אנשים הנוהגים לבצע פעילות גופנית, אנשים פעילים מבחינה פיזית, הנם בעלי סיכוי קטן יותר להיות בדיכאון בהשוואה לאלה שאינם פעילים.
סקירת ספרות הבוחנת את הקשר בין פעילות גופנית לבין מסוגלות עצמית בקרב סטודנטים לקויי למידה
מסוגלות עצמית מוגדרת כאמונה, יכולת ושיפוט ביחס לארגון ולביצוע פעולה נדרשת. תיאוריית המסוגלות העצמית קובעת כי אמון ביכולתו של אדם לנהל משימה או התנהגות נתונה קשורה קשר הדוק למציאות של האדם היכול לבצע את ההתנהגות הזו
ליקוי למידה הוא מצב חיים אשר משפיע על תפקוד אקדמי, חיי היומיום והחיים החברתיים. ללקויות למידה השפעה ניכרת ושלילית במקרים רבים על ההצלחה האקדמית. תלמידים עם לקויות למידה (LD) מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר של תלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים. לדוגמה, LD עלול להפריע לקריאה רציפה, מתמטיקה, כתיבה, קשיי ארגון, ניהול זמן, הוראות מרובות ועוד.
הפעילות הגופנית הסדירה המקובלת ביותר בישראל היא הליכה, קיימת גם עלייה משמעותית בשיעור ההולכים – נשים וגברים .% 70 הולכים באופן בלתי מאורגן ויש אשר פעילים בקבוצות, חוגים.
הקהילות המדעיות והרפואיות מסכימות בדרך כלל כי פעילות גופנית מועילה לגוף ולנפש, כלומר הספרות ברובה מסכימה כי קיימת השפעה חיובית, משמעותית של פעילות גופנית על הביצועים הקוגניטיביים. החוקרים הוכיחו כי פעילות גופנית קשורה לביצועים קוגניטיביים משופרים, להישגים אקדמיים, מיומנויות, ריכוז משופר, הישגים בקריאה ועוד.
מסוגלות עצמית
לקויות למידה בקרב מבוגרים ומסוגלות עצמית
פעילות גופנית
פעילות גופנית ולקויות למידה.
ביבליוגרפיה