סקירת הספרות הנוכחית עניינה בחוללות עצמית ללמידה של קבוצת בנות כיתה יא ממוצא אתיופי.
סיפור המסע מאתיופיה לישראל מתמקד בעיקר בתיאור העלייה ממבט אובייקטיבי, הכולל את אורך המסע ,הרעב, הצמא ובעיקר הרצון העז להגיע לארץ ישראל, לירושלים. סיפור על דור שהראה נחישות ומוטיבציה גבוהה להשיג את המטרה ולעלות לישראל. למסע הפיזי מאתיופיה לישראל יש השפעה על ההשתלבות של העדה האתיופית בתחומי החיים השונים כמו, חינוך תעסוקה, תרבות ודיור. לדור הזה שעלה ארצה במבצע משה ומבצע שלמה היה חזון ומטרה ששאפו להשיג ואפילו היו מוכנים למות עבורה העיקר להגיע לארץ ישראל. הדור השלישי של היום שנת 2015 הם כבר ילידי הארץ צברים אך עדיין לא מרגישים שהשתלבו בחברה. תופעה נוספת שנחשפתי אליה כמורה בתיכון,היא מוטיבציה לימודית נמוכה והעדר חזון ומטרה לטווח הרחוק. הדור של היום מתאר את "החלום ושיברו" של דור המבוגרים. מוטיבציה ללימודים ויחס להצלחה לימודית חשובים לכלל התלמידים ובפרט לאוכלוסיה האתיופית על מנת ליעל את השתלבותם בתחומי החיים השונים. חוללות היא מרכיב של מוטיבציה. חוללות היא המרכיב המנבא הטוב ביותר של ביצוע ולכן מטרת המחקר שלי לאבחן את החוללות העצמית של תלמידות כיתה י"א יוצאות העדה האתיופית ללמוד, על מנת להעלותה.