סקירת הספרות הנוכחית בוחנת מהי השפעת חשיפה לאלימות על דימוי גוף בקרב נשים עם לקות למידה או ADHD.
אלימות מוגדרת כרצון של אדם להזיק לאדם אחר. הצקות מהוות בעיה רווחת שממנה סובלים כמעט שליש מתלמידי בית ספר. הצקה מוגדרת כהפגנת התנהגות אנטי חברתית החוזרת על עצמה ומכוונת לפגוע ישירות בתלמיד אשר כקורבן איננו מסוגל להתגונן משום חולשה פיזית, נפשית או קושי כלשהו אחר. לרוב הצד המציק הוא בעל כוח רב מהקרבן מבחינה מספרית, פיזית או מעמדית. על פי רוב בנים סובלים מהצקות ישירות כגון אלימות פיזית, לעומת בנות הסובלות יותר מהצקות עקיפות כגון נידוי חברתי, בעוד שבשנים אחרונות מתרבות צורות אלקטרוניות של הצקות באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות, והטלפונים הסלולריים.
המחקר לבחינת דימוי גוף בקרב אנשים שמנים קיבל תשומת לב מוגברת בשני העשורים האחרונים כאשר, דימוי הגוף הוא חוסר שביעות רצון מהיבט כלשהו בהופעה הפיזית של האדם. דימוי גוף הנו הערכה של היחיד את גופו, הקוגניציה והרגשות של היחיד ביחס לגופו. דימוי גוף מתייחס להערכות היחיד וחוויות רגשיות הקשורות לתכונות פיזיות וקשור גם לעיסוק או השקעה של היחיד במראהו החיצוני, כתחום של הערכה עצמית הנובע מתפיסה של התאמה או חוסר התאמה לאידאלים פיזיים שהיחיד מפנים. דימוי הגוף הוא חוויה סובייקטיבית ואישית של היחיד ואינה בהכרח עקבית ביחס למציאות הפיזית של גופו.