סקירה זו בוחנת את הנושא "מנהיגות המנהל בבית הספר".
התחרות הגוברת בין ארגונים מעמידה כיום מנהלים ועובדים בפני הצורך לשכלל באופן מתמיד את יכולת הארגון להפיק תוצרים איכותיים. צורך זה גרם לשינוי במעמד הנהלת הארגון ובמעמדו של הארגון ביחס לסביבתו. כיום הארגונים שונים מבעבר, במצב זה נחשפים המנהלים לצורך להכיר שפת ניהול חדשה שתאפשר להם ולארגוניהם ללמוד להתארגן מחדש. הצורך בהתעדכנות ובהתחדשות מתמדת במערכת החינוך נובע מהעובדה שמערכת זו, בדומה לארגונים אחרים, מוצאת עצמה בשנים האחרונות בעיבורם של תהליכי שינוי אינטנסיביים הצומחים על רקע שינויים חברתיים, פוליטיים וכלכליים נרחבים המביאים לתחרות גוברת בכל תחומי החיים. שינויים אלה גורמים גם לשינויים במעמד הארגון, הפרט והחברה ביחסים ביניהם. מציאות משתנה זו מעמידה ארגונם בפני הצורך לערוך שינויים ולהתמיד בחיפוש אחר כלים שיאפשרו הערכות מתחדשת ומואצת לנוכח מציאות זו.