סקירה זו בוחנת את הקשר בין סגנון ההורות של מחנך לבין סגנון ניהול כיתתו והאקלים בה.
Baumrind, אשר הייתה מראשוני החוקרים אשר הציעו מודל משולב של תהליכים רגשיים והתנהגותיים העומדים בבסיסם של תהליכי הסוציאליזציה לכדי המשגה של סגנון הורות. סגנון ההורות מוגדר כאוסף של עמדות כלפי הילד היוצרת אקלים רגשי בו מתבטאות התנהגויות ההורים. התנהגויות אלה כוללות את ההתנהגויות הספציפיות המכוונות למטרה באמצעותן ההורה מבצע את תפקידו כהורה ואת אותן ההתנהגויות המשדרות טון רגשי ואינן מכוונות למטרה, כגון מחוות, אינטונציה והבעת רגשות ספונטנית. מחקר אחר של Baumrind בחן את הקשר בן סגנון הורות לבין כישורי המתבגר בקרב 139 מתבגרים והוריהם. כמו כן המדגם כלל אוכלוסייה מבוססת. נמצא כי הורים סמכותיים מסייעים למתבגר להתגבר על בעיות וכן לממש את כישוריו, אך הורות סמכותית איננה תנאי לצמיחת ילדים מוכשרים.