סקירה זו עניינה בתחושת הזהות והשייכות לעם היהודי בקרב בני נוער אשר גדלו וחונכו במערכת החינוך הקיבוצית.
ערכים מסבירים את התנהגותו של הפרט, כאשר קשר משמעותי בין ערכיהם של אנשים לבין צורות התנהגותם. לטענתו, עמדותיהם והתנהגותם של פרטים תשתנה בהתאם לסוג הערכים שמנחים אותם. ערכים הם, יסודות מוסריים שהחברה מייחסת להם חשיבות, ישנם ערכים אישיים המשקפים את הזהות האינדיבידואלית, לעומת ערכים משותפים המשקפים את ערכי התרבות והסביבה שלנו, את האמונה והמסורת המשפיעים עלינו. כל אחד מאתנו מחזיק במערכת של ערכים, הנובעים בעיקר מהשפעתם של ההורים שלנו והתרבות שלנו מאירועים שחווינו בצעירותנו, ומהתחושה מה נכון עבורנו. מערכת הערכים משתנה מחברה לחברה ולכן, מה שעשוי להיות חשוב עבור חברה מסוימת עלול להראות חומרני ומזיק בעיניה של חברה אחרת. מערכת ערכים של חברה מסוימת או קבוצת אנשים, מהווה את אוסף התפיסות הבסיסיות שלה ביחס לטוב ולרע, להתנהגות נכונה ולהתנהגות שגויה. בהקשר זה, ערכים אינדיבידואליזם ישרתו את האינטרס האישי ולעומתם ערכים קולקטיביזם ישרתו את החברה.