בעידן הדמוקרטי הנוכחי, בתי הספר מספקים סביבת למידה דמוקרטית. במסגרת הכיתה הדמוקרטית יש לאפשר לתלמידים להיות מעורבים במסגרת סביבת למידה המאופיינת בעידוד, תמיכה, הדרכה ואמון.
סקירה זו בוחנת את השפעת המנהיגות בבית הספר הדמוקרטי על האקלים הבית ספרי מבחינה חברתית ולימודית.
אחד התפקידים החיוניים של מורים/מנהלים הוא להעביר ערכים דמוקרטיים לאזרחי העתיד. לשם כך, הם נדרשים ליצור סביבת למידה דמוקרטית שבה תלמידים מנהלים אינטראקציה ולומדים אחד מהשני
באופן מעשי ההנהגה החינוכית משתפת לרוב את האדמיניסטרציה הפורמאלית, כאשר ההנהגה החינוכית במסגרת החינוך הדמוקרטי הנה מנהיגות מעצבת, המאפשרת לתלמיד לבטא את עצמאותו לפתח את מנהיגותו כאשר תלמידים מחליטים לגבי החלטות חינוכיות שונות והופכים למשתתפים פעילים כבתהליך הדמוקרטי.
הכיתה דמוקרטית היא פורום שבו תלמידים יכולים לחלוק את חוויותיהם עם חברים לכיתה ועם המורה בגלוי , הכללים נבנים על ידי הבנה הדדית והסכמה של המורה והתלמיד ולכך השפעות על התפתחות האישיות של התלמידים.
השפעת המנהיגות בבית הספר הדמוקרטי על האקלים הבית ספרי מבחינה חברתית ולימודית
ביבליוגרפיה