הספרות טוענת כי מעמדן התעסוקה – השכלתי של הנשים הערביות מציג בעייתיות, כלומר בדיקת המצב התעסוקתי נבדק באמצעות ראיונות עומק עם ערבים אמריקנים בחנו תעסוקה וחינוך בהקשרים אתניים ודתיים, כאשר הנחת המחקר הייתה כי חינוך והשכלה נקשרים לתעסוקה /אי תעסוקה.
סקירה זו בוחנת את תפיסת חשיבות השכלה בין נשים ערביות לנשים יהודיות.
נשים ערביות בישראל במהלך שני העשורים האחרונים, הציגו שיפור ניכר בתחום החינוך וההשכלה. כמו כן בישראל, חל שינוי ניכר במעמדה של האישה הפלסטינית עקב השינויים שמתחוללים בחברה הישראלית ומרוח המודרניזציה והדמוקרטיה המאפיינים את המדינה.
על אף השינוי החברתי בעמדות כלפי ההשכלה של הנשים, עבודה מחוץ לבית, ומחויבויות משפחתיות, מדיניות המדינה ממשיכה לעכב את ההתקדמות העם הערבי ובכלל זה את הנשים הערביות.
הנטייה לעבוד גדלה עם העלייה ברמת ההשכלה של האם, כאשר ההשכלה הגבוהה בעיני נשים רבות מסמלת את דמות "האישה החדשה" ואת השינוי שחל בתפקידי האישה המסורתיים. הפנייה ללימודים גבוהים היא אפוא פתח להעצמה נשית.
מגמת עלייה נצפתה אצל נשים המקבלות תארים אקדמאיים ועלייה זו במספר הנשים ההולכות ללמוד הינה משמעותית, שכן ההשכלה בכלל וההשכלה הגבוהה בפרט עשויה למנף נשים רבות, לגרום בכך למימושן העצמי הן מבחינה אינטלקטואלית הן מבחינה כלכלית והן מבחינה אישית.
סקירת ספרות
מהי השכלה ?
מאפיינה חברה ערבית
א- אישה ערבית
ב- השכלת נשים בחברה ערבית
מאפייני החברה היהודית
א- האישה היהודייה
ב- השכלת נשים בחברה יהודית
ג - עמדות
כיצד נוצרות עמדות?
ביבליוגרפיה