נהוג להגיד שלכל אחד מגיעות לפחות 15 דקות של תהילה. יש אנשים שזה לא מספיק להם, ונראה לפעמים שבמיוחד בשבילם נוצר האינטרנט.
סקירה זו עניינה בצרכים אשר המעקב אחר אושיות רשת ממלא עבור גולשים.
המילה מעריץ נובעת מהמילה fan – זו מקורה במילה fanatic פנאטי. מקור המושג תיאר את ההשתייכות לפולחן המקדש הדתי, ומשמעותו המורחבת התייחסה לקנאות לספורט, מאוחר יותר נוספה הקנאות לאומנויות הבמה.
. כיום מטרתו של הידוען היא לקדם את מוצריו ברשת, אם מדובר על סרטים, מוצרי מזון, בגדים בעיצובו ועוד. להשגת מטרה זו הידוען חייב לנהוג לפי כללי התנהגות כדי שיוכל לחוות הצלחה למוצר אותו הוא מקדם.
הסלבריטאים היא התרבות המודרנית של המאה ה- 20 שהגיעה לשיאה ע"י "פולחן" לדמויות אלה. תרבות זו קיבלה את זהותה בעקבות הגלובליזציה התקשורתית הגוברת. השפעתה של תרבות זו ניכר בעיקר על בני הנוער והצעירים הנחשפים, לטוב ולרע, למגוון עצום של דמויות בעלות השפעה במדיות שונות, של רדיו, טלוויזיה, עיתונים, תרבות פופולרית ואינטרנט.
כיום נראה כי הידוען צריך להופיע יותר, להיות זמין יותר, ולהתמודד עם הביקורת בצורה מכבדת. הידוען צריך באופן תמידי לעמוד במצבי סתירה קיצוניים, בין מדהים לממש לא, בין מפורסם לאנונימי, בין מוצלח לכישלון.
סקירת ספרות
תרבות מעריצים
כוכבי רשת
ביבליוגרפיה