עבודה זו עניינה בהשפעת חינוך לדמוקרטיה על אקלים הכיתה.
אקלים כיתה הוא אחד הגורמים המשפיעים על ילדים ועל כן חשוב לספק אקלים כיתה חיובי עבור תלמידים ומורים.
"אקלים כיתה" מוגדר כסכום הכולל של כל התהליכים הקבוצתיים המתרחשים במסגרת האינטראקציה בין מורה לתלמיד ותלמיד-תלמיד. תהליכים אלה כוללים יחסים בין-אישיים, אינטונציות רגשיות, סגנון הוראה וארגון כיתה, ציפיות מורה מהתלמידים ועמדות כלפיהם, רמת שליטת המורה, בעיות משמעת, שיתוף פעולה, ציות לחוקים ותקנות, מחלוקות ומאבקי כוח. כלומר, כיתות לימוד הם ארגונים חברתיים שיוצרים אקלים למידה, כמו גם אקלים רגשי. הכיתה עשויה להיות תוססת ותומכת, או מדכאה ומשעממת, כיתות המנוהלות על ידי מורים פעילים, אנרגטיים ובעלי-מוטיבציה, בעוד שישנן כיתות המנוהלות על ידי מורים חסרי התלהבות כעוסים. ישנן כיתות הכוללות תלמידים ממושמעים וצייתניים לעומת כיתות הכוללות תלמידים הסובלים מחוסר העניין ולא ממושמעים.