סקירה זו לעבודה אקדמאית תבחן את הדרכים לקידום לימודי מתמטיקה בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, בבית הספר היסודי, באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים.
בין ששים לשבעים אחוזים מן הילדים בעלי ADHD, מתמודדים גם מתופעות נלוות או ממצבים סימולטניים מסוגים שונים. מצבים אלה עשויים להוסיף משמעותית לקשיים החברתיים, הרגשיים והלימודיים שחווים ילדים כאלה. הם יכולים לכלול הפרעות התנהגות הרסניות כמו הפרעת התרסה התנגדות (ODD) והפרעת התנהגות (CD), קשיי למידה, דיסלקציה, הפרעות דיבור ושפה, דיספרקסיה ודיסקלקוליה, דיכאון וחרדה, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), טיקים (התכווצויות שרירים בפנים) תסמונת גיל דה-לה-טורט ועוד. ישנם גם המניחים, כי קיימת תחלואה נלווית הקשורה להפרעות מן הספקטרום האוטיסטי (ASD), כולל תסמונת אספרגר. המחקר בכללותו התמקד במיוחד בקשר שבין ADHD לדיסלקציה. שטח זה מורכב מאוד מבחינה מושגית ושנוי במחלוקת מתמשכת.