סקירה זו תבחן את השאלה: האם קיים קשר בין רמת הלכידות המשפחתית ואיכות הקשר הזוגי של ההורים לבין יכולת ההסתגלות הרגשית?
הסתגלות חברתית כוללת דפוסים התנהגותיים המאפשרים לאדם להתאים עצמו לדרישות סביבתו החברתית-תרבותית.
הסתגלות חברתית כוללת שינויים המכוונים לספק את דרישות הסביבה וצורכי האדם על מנת ליצור יחסים הרמוניים בין האדם וסביבתו. הסתגלות מוגדרת גם כמידת היעילות בה הפרט עונה על סטנדרטים של עצמאות ואחריות אישית המצופה בגילו ובתרבותו. הסביבה תובעת מהפרט מציאות מסוימת ומספקת תגמולים. הלימה בין צרכי הפרט ותגמולי הסביבה, בין יכולות הפרט ודרישות הסביבה ינתבו לקראת הסתגלות חברתית אופטימלית.
המרכיב הרגשי בחוויות הילד בבית הספר עוזר לילד לכוון ולמקד את עצמו לדרישות ולתביעות החדשות כאשר המרכיב הרגשי, מהווה גורם מרכזי בקביעת הישגיו והסתגלותו הטובה של הילד בבית הספר. כמו כן, דפוסי התמודדות הילד עם סביבתו החברתית מהווים אינדיקטור להצלחה עתידית במערכת החינוך הפורמלית ולחלופין מצב של חוסר הסתגלות עשוי לפגוע בתפקוד הילד בתחום הקוגניטיבי, ההתנהגותי והרגשי.