ענף תנועות הנוער הנו המסגרת הגדולה ביותר בהיקפה בחינוך הבלתי פורמאלי בישראל. התנועות מקיפות כמאתיים וחמישים אלף חניכים מקרב בני הנוער בישראל מכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית בכל הארץ.
סקירת ספרות זו בוחנת את הפוטנציאל האינטרנט ככלי שיווקי בתנועת נוער
עבודת מחקר זו עניינה בפוטנציאל השיווקי- פרסומי של האינטרנט. אחת הגישות אשר עשויות להסביר את הפוטנציאל לכלי תקשורתי זה היא גישת השימושים והסיפוקים. הטענה המרכזית שגורסת תיאוריה זו היא שילדים בוחרים מדיום על-פי המענה שהמדיום נותן לצרכים שלהם בתחום החִיברות (סוציאליזציה) בכלל והאינטראקציות התקשורתיות בפרט.
באמצעות השימוש שהיחיד עושה באמצעי התקשורת, הוא משיג סיפוק צרכים. היחיד הוא סלקטיבי והוא בוחר (פחות או יותר במודע) אמצעי תקשורת ואת תכניהם, על סמך התפקיד או המשמעות שאמצעי התקשורת ותכניו ממלאים בשבילו והנגישות של אלטרנטיבות פונקציונאליות.
ואכן, החל משנות ה-90 של המאה ה-20 אנו עדים לחדירה מאסיבית של רשת תקשורת המחשבים הגלובאלית, האינטרנט . רשת האינטרנט, מהווה מקור למידע אינסופי לגולש בכל תחום. מהפכת התקשורת באה לידי ביטוי במלוא עוצמתה ברשת העולמית, בהופכה כל אחד ואחד מאיתנו לשותף במידע גלוי זה לו רק ירצה בכך. גדולתו של ערוץ מידע זה אינו דווקא ביכולת החיפוש והדפדוף, אלא בנגישות המיידית למידע ללא קושי מיוחד ומבלי להתחשב במרחק הגיאוגרפי.
האינטרנט מסייע לבני נוער המנסים לשנות את הנורמות שקבעו להם הוריהם להקדים את השחרור מסמכות ההורים ולזכות בטריטוריה פרטית משלהם ללא התערבות של הוריהם
הוא מעניק לצעירים מידה רבה של אוטונומיה, חירות וביטוי עצמי המהווה תרבות נוער חדשה ושונה ופועל ככלי להעצמת יחסי רעות חדשים ומגוונים
• הפרסום באינטרנט
• באנרים
• אתר אינטרנט
• שיטות פרסום אינטרנטיות אחרות
• פרסום מפה לאוזן
• פרסום מפה לאוזן באינטרנט - השיווק הוויראלי
• הצגת המוצר
• פעילות פנאי בקרב בני נוער
• תנועת הצופים
• מבנה ומגמות בענף
• ענף תנועות הנוער
• מודל S.W.O.T. – תנועת הצופים
• מודל PEST – תנועת הצופים
• ביבליוגרפיה