כיום גם מודגש הנושא של "הורים ומחנכים כשותפים" בגיל הרך. מעורבות הורים כוללת את התחום של קשר עם הורים, ובעיקר את סוגיית חילופי האינפורמציה בין הורים לבין גננות.
סקירת ספרות זו בוחנת כיצד באים לידי ביטוי יחסי הגומלין בין שיתוף הורים בדרך מקוונת לבין תרבות הגן? מהם היתרונות והחסרונות בשיתוף הורים בדרך מקוונת ? מהם השינויים שהתחוללו בתרבות הגן עם שיתוף הורים בדרך מקוונת ?
בדיון על מעורבות הורים בבית הספר צריכה להישאל השאלה "למי זה טוב? "אף כי הדעה הכללית הרווחת היא שמעורבות הורים היא דבר חיובי, אפשר להציגה במונחים של עלות לעומת תועלת עבור תלמידים, עבור הורים, עבור מורים ואף עבור הקהילה
אחד הגורמים המשפיעים על הקשר שבין מעורבות הורים ובית הספר הינו אקלים אתי בבית הספר. אקלים בית הספר מתגבש מתוך תחושות מורים ותלמידים כלפי ניהול בית הספר, תפעולו ועשייה משותפת בו.
מעורבות הורים עניינה הוא מגוון דרכי השתתפות של ההורים בנעשה בגן, ואילו קשר עם הורים הוא קשר בין פרטים החולקים אחריות משותפת לילד או לילדה. קשר זה מתאפיין בתהליך דינמי בין-אישי .
הטמעת מערכת מקוונת לניהול פדגוגי במוסדות חינוך פותחת צוהר לבדיקת מעורבות הורית מתוקשבת, כאשר בדיקת מעורבות הורים במערכת משו"ב מאפשרת לחקור את התופעה לאורך תקופה ממושכת.
מערכות חינוך מחפשות דרכים טכנולוגיות לשיפור המערכת והישגיה. עם זאת, הטכנולוגיה לבדה לא מספיקה כי מורים צריכים להבין מראש את הפוטנציאל שהיא מציעה כדי להיות מסוגל להשתמש בה ביעילות בעיצוב מחדש של התרחישים החינוכיים שלהם.
הממציאים העיקריים העולים מסקירת הספרות מלמדים כי מעורבות הורים באה לידי ביטוי במגוון דרכים במערכת החינוך וכי מידת המעורבות טמונה בסווג בית הספר/גן, מבנה בית הספר/גן, חזון בית הספר/גן, מנהל בית הספר/גן ועוד. כלומר מעורבות הורים הנה תפעה דומיננטית, אך באה לידי ביטוי שונה בבתי ספר ובגנים. כמו כן, מעורבות ההורים הינה תופעה חברתית, שאינה מקרית ולכן לא תעלם אלא אף תגבר.
• המידע בעידן האלקטרוני
• מעורבות הורים
• מעורבות הורים- הגדרות
• דפוסי מעורבות הורים
• מעורבות ההורים- סקירה היסטורית
• התרומה במעורבות ההורים
• המחיר שבמעורבות הורים
• השפעת המנהל על מעורבות הורים
• שיתוף הורים בדרך מקוונת.
• ביבליוגרפיה