בשנת תשמ"ח חוקקה כנסת ישראל את חוק החינוך המיוחד. הפרק הרביעי של חוק זה הוקדש לנושא: "שילוב ילד בעל צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל". החוק קבע כי – השר… יקבע תכנית לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במוסדות חינוך
רגילים
סקירת ספרות הבוחנת את החדרת שינוי ארגוני בגן הילדים, תוך התייחסות ליחסי הגומלין בין הכנסת ילד בעל צרכים מיוחדים לתרבות הגן.
הנורמה בדבר הזכות לשוויון החלה להשתרש במוסדות ציבור וכן במגדר הפרטי, עד כי גופים פרטיים חויבו לכבד את עקרון השוויון ולהימנע מלהפלות בין ציבור לקוחותיהם על בסיס השתייכות קבוצתית או על בסיס מאפיינים אישיים.
בכל שנה, מורים מתמודדים עם משימה שהופכת להיות יותר ויותר קשה , מתן המענה לצרכים החינוכיים של כלל התלמידים. הכיתות מציגות מספר רב של תלמידים בלי רקע שונה ,והטרוגניות מורכבת שונות זו עשויה להיטשטש באמצעות דרך הטיפול של המורה אשר לא תנציח או אף תחריף את ההבדלים האלו.
אומנם, לשילוב יתרונות לימודיים, חברתיים וערכיים אך הצלחת השילוב של תלמידים אלו בכיתה רגילה תלויה במידה רבה במורים ובדרכים שיבחרו כדי להתאים את ההוראה לתלמידים. הצלחת השילוב תלויה בידע של המורים, בכישוריהם, ובמיוחד בעמדות אישיות שלהם.
שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך רגילות, מחייב התייחסות ומציאת מענה על צורכיהם הייחודיים ובכלל זה שירותי תמיכה רבים הכוללים, בין השאר, סייעות, הוראה מתקנת, טיפולים פרה-רפואיים, היעזרות במורה לחינוך מיוחד, פסיכולוג ויועץ חינוכי.
• אתגרים מחסומים העומדים בפני בעלי צרכים מיוחדים /דרכי התמודדות הורים/זכויות בעלי המוגבלות
• חינוך מיוחד
• שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה
• השפעת שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים על תרבות הגן.
• ביבליוגרפיה