האינדיאנים, הם אותם ילידי אמריקה המקוריים שישבו ביבשת מאות בשנים לפני שהיגיע אליה האדם הלבן. בצפון אמריקה, כמו גם בדרומה , היו עשרות רבות של אומות אינדיאניות בעלות מנהלים, תרבויות וכלכלות שונות אלה מאלה.
סקירת ספרות הבוחנת מהי השפעת חוק הארגון מחדש של האינדיאני- 1934 על מעמד האינדיאנים: בעלות על אדמה, מעמד כלכלי וסוציאלי.
המתיישבים האנגלים אשר יישבו את צפון אמריקה במאות ה-17 וה-18 האמינו כי האינדיאנים אינם בני אנוש. הם ראו בהם פרימיטיביים המציבים מכשול לקדמה. בפועל האינטרס שלהם היה להשתלט על אדמותיהם וכל האמצעים , לרבות האכזריים ביותר היו כשרים להשגת מטרה זו.
הנשיא אשר השפיע באופן ניכר על היחסים בין האינדיאנים לבין הממשל האמריקאי היה אנדרו ג'קסון אשר נולד במערב דרום קרוליינה. אנדרו ג'קסון ספג אבדות כבדות כאשר האינדיאנים הרגו מספר קרובי משפחה וידידים ולכן כאשר הוא הגיע לבגרות הוא היה רווי שנאה , כנגד האינדיאנים וסבר ככול אמריקאי כי האינדיאנים הם "רעים" וחייבים לסלקם משטחו של האדם הלבן.
החוק הפדרלי PL 280 (ציבורי חוק מס '83-280, 67 Stat. 588), אשר אושר בשנת 1953 העניק לחמש מדינות (קליפורניה, מינסוטה, נברסקה, אורגון ויסקונסין) זכות של סמכות שיפוט פלילית על עבירות שבוצעו על ידי או נגד האינדיאנים, כאשר במקרים שמתנגשים בין חוקים שבטיים לחוקי מדינה, חוקי המדינה קיבלו עדיפות.
בדיקת החלת החוק בארצות הברית מעלה כי התקציב שיועד עבור האינדיאנים לא הגיע ליעדו ואף החלה להתפתח תכנית שנועדה לצמצם את התערבות ממשל ארצות הברית בשמורות. המטרה הייתה להוביל לביטולם של השמורות וקנייתן וכך יוכלו האינדיאנים לעבור להתגורר בערים. התכנית הובילה לביטול חמש שמורות (הקושאטה, האוטה, הפייוטה, המנומיני והקלאמאת') , אינדיאנים החלו להתגורר בערים, אך שבו בחלקם לשמורות בשנים מאוחרות יותר.
השכלתם של האינדיאנים הנה נמוכה באופן מיוחד – עד 5 שנות לימוד בממוצע. בשנת 1972 נחקק "חוק החינוך האינדיאני", שהעניק להורים האינדיאנים שליטה רבה ופיקוח רב יותר על בתי הספר של ילדיהם.
• האינדיאנים בארצות הברית – רקע היסטורי
• חוק ארגון מחדש האינדיאני (IRA) – 1934
• השלכות חוק ארגון מחדש האינדיאני (IRA) – 1934
• תפיסת הבעלות על הקרקע
• כלכלה ותנאים סוציאליים
• חינוך
• האינדיאנים בארצות הברית במאה ה-21 .
• ביבליוגרפיה